Klacht: Onhandige en onvriendelijk klantenservice

Jetske Vermaak op 19 december 2022 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een ingewikkelde vraag over piekverbruik maar dan is EnergieDirect opeens niet thuis, bellen kan sindskort niet meer!
Als ze vraag niet kunnen beantwoorden, negeren ze je gewoon!
Zo gaat dat tegenwoordig!

Gewenste Oplossing:

Gewoon normaal klantencontact!

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

1 jaar geleden - Hoi Jetske, Ik vind het jammer om te lezen dat je het gevoel hebt niet goed geholpen te zijn na meerdere collega's te hebben gesproken. Zojuist heb ik geprobeerd om je telefonisch te bereiken, helaas mocht ik je niet treffen. Om je te helpen ben ik benieuwd wat je ingewikkelde vraag is en wat je verwacht van een verbruiksanalyse. Groetjes, Denis Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jetske Vermaak

1 jaar geleden - Hallo Dennis, Er wordt anoniem gebeld dus ik kan niet terugbellen. Jullie zijn sinds kort telefonisch volledig onbereikbaar, iets wat niet het geval was toen ik bij EnergieDirect kwam en mijn contract afsloot! Ook kan ik jullie niet mailen. Ik heb slechts één collega van je gesproken, niet meerdere! De eerste Tessa verbrak de chat. De tweede Annebelle heeft mij gebeld na het indienen van deze klacht. Ik heb van 10.15 tot 11.36 op de zeer slecht functionerend chat gezeten waarbij het bij ieder bericht 3 tot 10 minuten duurt voordat ik van jullie wat hoor. Dat is geen doen! Zoals aangegeven is mijn electra verbruik op diverse dagen extreem veel hoger dan verwacht mag worden. Ik wil weten of de meter wel goed registreert. Er zijn namelijk diverse klachten over slimme meters (Kassa, Radar, media, etc.). EnergieDirect doet net of ze helemaal niet op de hoogte zijn van dat euvel, maar inmiddels weet hele Nederland dat 20% van de slimme meters niet goed werkt: https://www.energievergelijk.nl/nieuws/problemen-met-slimme-meter-tot-3-keer-hoger-verbruik Ik heb contact gehad met Stedin, die heeft mijn aangeraden om aan jullie om eerst een gebruiksanalyse te vragen. Ik heb al drie slimme stekkers waardoor ik weet wat diverse apparaten ongeveer verbruiken.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 21 december 2022 om 09:58 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen Jetske,

Wat wij zien is dat elke maand je stroomverbruik op een redelijk constante lijn ligt. Het enige wat wij doorkrijgen is je meterstanden.. wij kunnen dus niet zien waar je verbruik aan opgaat. Mocht je de werking van de meter betwisten dan kun je je meter laten ijken via je netbeheerder Stedin. Het beste is dan ook om hun te contacteren ;-)

Kun je zo vooruit?

Groetjes Tessa | Webcare energiedirect.nl

Jetske Vermaak

Heeft op 21 december 2022 om 10:38 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is helemaal niks opgelost!!!! EnergieDirect een 1x geprobeerd te bellen, ik kan ze niet zelf bellen! Daarna heb ik niks meer gehoord!

Reactie van de melder van de klacht Jetske Vermaak

1 jaar geleden - Zoals vermeld! Heb ik al contact gehad met Stedin deze hebben mij gezegd dat ik bij jullie eerst om een verbruiksanalyse moet vragen, als jullie niet weten wat dit is moet JULLIE contact opnemen met Stedin en hun leggen jullie uit hoe dat werkt. Zo hebben ze het tegen mij gezegd.

Bericht van EnergieDirect

1 jaar geleden - Fijn om je nog gesproken te hebben Jetske! Ik wens je een fijne dag. Groetjes Maithe | Webcare Energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Jetske Vermaak