Klacht: Moet in de maand juni 2 x betalen

MarietjeT op 13 juni 2023 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Zag in mijn energiedirect dat ik in de maand juni 2 x moet betalen.
En er komt een teruggave van de jaarafrekening, hier staat in dat mijn nieuwe tarief 196 euro zou zijn, ik had dit omlaag gezet naar 175 euro. Maar volgens degene waar ik mee had gechat vertelde dat mijn maandtarief 231 euro zou zijn, dus daarom word er binnenkort een bedrag van 75 euro afgeboekt en een bedrag van 156 euro, dit zou dan samen 231 euro zijn.
Snap niet hoe ze hier aan komen.
Degene waar ik mee had gechat vertelde dat dit aan hun systeem lag en hij er ook niets aan kan doen.
Beetje raar toch

Gewenste Oplossing:

Dat mijn nieuwe maandbedrag per eind juni 175 euro(had het bedrag wat in de jaarafrekening al verlaagd van 196 naar 175 euro) is en geen 231 euro zoals men via de chat vertelde

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

MarietjeT

Heeft op 14 juni 2023 om 17:09 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Op zich een goede oplossing.
Maar kreeg vandaag via een mail van energidirect dat ik voor 9 augustus het achterstallige bedrag moet terug betalen, echter er staat geen bedrag bij.
In mijn facturen staat dat er in juni 75 euro en 156 euro moet worden betaald, worden deze facturen ook eruit gehaald.
En er staat nog een bedrag van 159.55 wat ik terug gestort zou krijgen van de jaarafrekening.
Dus er kan nooit een achterstallig bedrag open staan, ook omdat altijd de rekening betaald word via automatische incasso.
Weet dus niet wat ik hier weer mee aan moet.
Andere jaren nooit geen problemen gehad snap niet waarom nu in eens wel.

Bericht van EnergieDirect

10 maanden geleden - Beste, De e-mail die je hebt gehad dat gaat over de uitstel die mijn collega erin heeft gezet. Voor nu hoef je dus niets te doen. ;) We houden je uiteraard op de hoogte over de afhandeling. Groetjes, Nabila | Webcare energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht MarietjeT

10 maanden geleden - Heb al een reactie terug gehad van energidirect fijn dat het zo is opgelost dank jullie wel. Vriendelijke groeten

Reactie van de melder van de klacht MarietjeT

9 maanden geleden - Hallo Inmiddels weer een mail gehad over het betalen van de termijn bedrag van 231.00 euro, dit word veranderd naar 175.00 euro dit termijn had ik aangegeven, moet dan nog een bedrag betalen van 15 euro. Dacht dit opgelost was, maar blijkbaar gaat er toch iets fout. Er word ook nergens besproken over de jaarafrekening geld wat ik terug zou krijgen. Graag hoor ik een reactie terug. M Timmermans

Bericht van EnergieDirect

9 maanden geleden - Goedemorgen, Ik zie op dit moment maar één bedrag openstaan van €15,45. De factuur van €231,- is gecrediteerd en het nieuwe termijnbedrag is €175,- geworden. Op de jaarrekening heb je een teruggave van €159,55, dit is verrekend met het openstaand bedrag van €175,-. Daar blijft nu nog €15,45 van over en zullen wij 12 juli incasseren. Het volgende volledig termijnbedrag zal pas weer in augustus in rekening worden gebracht. Heb je hier nog meer vragen over dan hoor ik het graag. Vriendelijke groet, Laura I webcare energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht MarietjeT

9 maanden geleden - Dak je wel voor de informatie

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 28 juni 2023 om 09:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Graag gedaan :)

Mocht je later nog eens vragen hebben dan mag je deze altijd stellen via [email protected]

Ik wens je een fijne dag verder!

Groetjes Tessa | Webcare energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht MarietjeT

7 maanden geleden - Hallo Heb al een paar keer gemaild met energie direct, er was in juli nog een keer 175 euro afgeboekt dit zou pas in augustus zijn, dit zou volgens energie direct gecorrigeerd worden met augustus, nu blijkt dat er 21 augustus toch weer een bedrag van 175 euro is afgeboekt. Snap er niets meer van juli 2 x betaald en augustus ook nog eens. Had gevraagd of het bedrag van juli terug gestort kon worden maar dat deden jullie niet dit zou dan gecorrigeerd worden met augustus, maar dat is dus niet gebeurd. Hoop dat het nu eens opgelost word, ben hier nu al een paar maand mee bezig maar de fout die jullie hebben gemaakt is nog steeds niet opgelost, heel vervelend.

Bericht van EnergieDirect

7 maanden geleden - Goedemorgen, Bedankt voor je bericht! Het termijnbedrag van juni €231,00 is gecorrigeerd naar €175,00. In juni is er geen geld van je rekening afgeschreven. Hierdoor heb je nu twee facturen in juli gehad. Uiteindelijk moeten we 12 termijnen in rekening gebracht hebben voor de volgende jaarafrekening. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Jennifer Webcare energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht MarietjeT

7 maanden geleden - Oké dan zal dat zo wel zijn alleen bij regelneef staat het er heel raar in waardoor het heel verwarrend was

Alle klachten die gemeld zijn door MarietjeT