Klacht: Geen maandelijks factuur overzicht bij automatisch incasso

Fijnedagen2022 op 28 januari 2024 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Je kan niet je maandelijkse factuur controleren bij een automatische incasso, via de chat geeft men aan bij zelf overboeken dat dit wel kan. Echter wanneer het mogelijk is moet je dus €3 extra handeling kosten betalen en is het ook niet mogelijk om dit überhaupt zelf naar zelf over maken te wissel. Maand rapport zou per mail worden gestuurd ook dit gebeurt niet waardoor je maand rekening niet kan nakijken
Je wordt in de chatt doorverwijzen naar de app maar die werkt niet(alles al aan geprobeerd). Per 2-1-2024 dit jaar een contract aangegaan €250 als maandbedrag het eerste bedrag was €284 waar je dus geen onderbouw van kan krijgen.

Gewenste Oplossing:

De pdf online in je account zichtbaarmaken of per mail versturen

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

10 maanden geleden - Goedemorgen Fijnedagen2022, Dankjewel voor jouw klacht. Ik kan me goed voorstellen dat je graag een factuur wilt ontvangen op het moment dat een afschrijving niet klopt. Zoals mijn collega via de chat al eerder heeft aangegeven, maken wij geen facturen op bij een automatische betaling. Dus jouw gewenste oplossing kan ik helaas niet voor je waar maken. Zou je het ook fijn vinden als ik uitzoek waarom er 284 euro is afgeschreven en niet 250 ? Ik hoor graag van je! Groetjes, Danisha

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Beste Danisha, Als het kan uitzoeken graag. Graag met de juiste info. Nu kreeg alleen dat de verwachting qau verbruik hoog zou zijn. Dus vraag me af waar dus de factuur uit opgebouwd is.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 30 januari 2024 om 09:44 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Ik heb zojuist gekeken naar de termijnbedragen maar ik heb helaas geen antwoord erop. Er lijkt iets inderdaad niet goed te zijn gegaan.

Ik zie dat bij de aanmelding een bedrag van 250 euro was afgesproken. Dit zie ik terug in het systeem en op de aanmeldbevestiging. Waarom er vervolgens284 euro is geïncasseerd vind ik erg vreemd. Ik zie dat het bedrag inmiddels terug is aangepast. Excuses hiervoor.

Wat betreft het advies zie ik ook een flink verhoging. Er gek nu al direct zo in het begin. Zullen we afspreken om het volgende advies even af te wachten?

Groetjes,
Webcare Energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Als ik de factuur opbouw kan inzien zou ik mee kunnen kijken. Nu moet ik uitgaan van jullie systeem wat is de waarheid. Krijg straks bij de jaar nota een flinke naheffing of krijg ik geld terug. Lijk de lotto wel. We hebben een duidelijke afspraak en overzicht gekregen ik verbruik niet meer dan anders en dan wat ik op mijn Jaarnota had van Eneco voor de overstap. Dus graag de juiste oplossing. En anders ontbinding van het contract zonder afkoop want dit is niet waar ik voor getekend heb.

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Dus voor mij staat deze casus nog open en is de klacht nog niet verholpen

Bericht van EnergieDirect

10 maanden geleden - Goedemorgen Fijnedagen2022, Dankjewel voor jouw reactie. Na het lezen van jouw laatste bericht heb ik het gevoel dat misschien toch per handmatige betaling een betere optie voor jou is. Op die manier houd jezelf de betalingen in de hand en ontvang je iedere maand van ons een factuur waar jouw termijnbedrag op staat. In jouw overeenkomst staat duidelijk vermeld dat wij bij automatische incasso geen factuur sturen en bij handmatige betaling wel. Met handmatige kosten daarom ook 3 euro per maand. Daarnaast heb je ook de online omgeving om jouw termijnbedragen, verbruik en kosten in de gaten te houden. Genoeg middelen om er voor te zorgen dat je up to date blijft en weet waar je aan toe bent. Groetjes.

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Graag dan om zetten naar handmatig want daarvoor moeten ook bij jullie zijn.

Bericht van EnergieDirect

10 maanden geleden - Goedemorgen, Helemaal goed! Ik heb het voor je aangepast naar handmatig. Groetjes, Webcare Energiedirect

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Ik heb nu op handmatig overmaken staan en nog heb geen factuur overzicht en of energie raport per mail ontvangen. Hoe zit nu?

Fijnedagen2022

Heeft op 08 februari 2024 om 22:40 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Als ik de factuur opbouw kan inzien zou ik mee kunnen kijken. Nu moet ik uitgaan van jullie systeem wat is de waarheid. Krijg straks bij de jaar nota een flinke naheffing of krijg ik geld terug. Lijk de lotto wel.

We hebben een duidelijke afspraak en overzicht gekregen ik verbruik niet meer dan anders en dan wat ik op mijn Jaarnota had van Eneco voor de overstap. Dus graag de juiste oplossing.
En anders ontbinding van het contract zonder afkoop want dit is niet waar ik voor getekend heb.

Bericht van EnergieDirect

10 maanden geleden - Goedemorgen Fijnedagen2022, Jouw eerste factuur ontvang je van ons in maart. Het termijnbedrag voor aankomende maand was namelijk al gefactureerd. Maar ik zie tussen jouw gegevens inmiddels dat je al via onze iDEAL link het termijnbedrag heb voldaan. Daarnaast ontvang je voor de maand januari geen energierapport. Dit komt omdat wij niet op 1 januari 2024 begonnen zijn met leveren. Wij hebben dus geen gebruik van een volledige maand. Je kan wel jouw verbruik vanaf 2 januari 2024 in onze Regelneef app terug zien. Jouw eerste energierapport ontvang je van ons in maart over het verbruik van de maand februari. Ik vertrouw erop dat je voldoende weet. Mocht je nog vragen hebben dan verwijs ik je graag door naar onze chat, Facebook of Twitter. Fijn weekend! Danisha

Reactie van de melder van de klacht Fijnedagen2022

10 maanden geleden - Leuk die verwijzing naar de app die niet werkt

Alle klachten die gemeld zijn door Fijnedagen2022