Klacht: buitensporig tariefsverhoging

watchdog op 29 november 2023 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Eindnota 2022-2023 klopt niet. Bij herberekening kom ik op 58 euro verschil. Heb NB de meterstanden en gegevens van ED gebruikt, alles valt binen energieplafond per maand.
Telefonische reactie op de uitvoerige herberekening en de vraag of ze dit willen rechtzetten: afd facturatie gaat dit niet doen. Geen nacalculatie dus, ik moet maar naar Geschillencie.
Nota 202-2021 klopte ook niet en via Consumentenbond werd dat hersteld.

ED wil klantvriendelijk zijn: door te weigeren mijn berekeningen na te lopen is het duidelijk dat dit NIET het geval is. Bagger als je een trouwe klant zo te kijk zet.
De redelijkheid van het weigeren een overzichtelijke berekening te bekijken is zoek. m.a.w.: als consument ben je vogelvrij doordat je in principe bij voorbaat zonder deugdelijke argumenten de pas wordt afgesneden. De brief ging naar de Directie: dus die moet reageren , niet afd facturatie.

Als ED meer klanten wil zal ze beter leren luisteren naar de klant, niet dwars zitten omdat de klant dus overgestapt is naar een ander bedrijf.
Klacht tevens doorgezet naar het ACM Consuwijzer.

Gewenste Oplossing:

alsnog nacalculatie uitvoeren c.q. reactie van de directie op mijn brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van EnergieDirect

1 jaar geleden - Goedenavond, Goed dat je dit aangeeft. Allereerst fijn om te zien dat je al jaren klant bij ons bent. Ik ben direct je gegevens ingedoken en daarbij zie ik dat je al per 1 december 2021 een variabele overeenkomst hebt. De aankondiging van de tarieven per 1 januari 2024 doen we altijd van te voren zodra deze bekend zijn. Uiteraard is het ook mogelijk om naar een vaste overeenkomst te kijken. Het aanbod kan je terugvinden op de Regelneef en Mijn energiedirect. Mocht je vragen hebben dan kan je ons ook vinden op social media ( Facebook, Twitter en Instagram). Groeten, Webcare Energiedirect

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht watchdog

10 maanden geleden - ik ben overgestapt mede door de eindnota, graag nacalculatie: door 2 mensen is de herberekening op 2 verschillende wijze gedaan. Eenvoudig weigeren de brief inhoudelijk te behandelen is werkelijk schandalig laks.

Alle klachten die gemeld zijn door watchdog