Klacht: Ontvang geen retourlabel van partnerbedrijf

Anne Lieke op 07 januari 2023 over Decathlon in de categorie Sportwinkel

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb op 17 december online een bestelling gedaan, waar 2 items van partner ‘Born Yoga’ kwamen. Ik ben erachter gekomen dat dit dus dan via apart distributieproces gaat. De kwaliteit is ondermaats (schijnt door) dus retour gemeld op 22/23 december. Was al langs winkel gegaan maar daar mag ik niet retourneren want komt van partner. Sindsdien meerdere malen contact gezocht met Decathlon en steeds hetzelfde antwoord: ze krijgen partner niet te pakken en moet wachten op een reactie om te kunnen retourneren. Toen kwam bericht dat er afgelopen maandag opgehaald zou worden (dus hele dag thuisgebleven), maar niemand kwam. Decathlon gemaild, geen reactie. Gebeld, namen niet op. Inmiddels is betaling verlopen en wil niet betalen als ik niet zeker weet dat mijn herroepingsrecht verwerkt wordt. Net gechat, en weer hetzelfde: moet wachten minimaal tot woensdag op mogelijke reactie partner en kunnen geen garanties geven op een reactie. Een simpele retourlabel is blijkbaar niet mogelijk en moet blijven wachten tot Decathlon contact krijgt met eigen partner. Ruim 2 weken verder heb ik er geen vertrouwen in dat er een retourlabel komt. Uiteindelijk winkel ik via Decathlon dus dienen ze zij te zorgen voor een oplossing. Ik baal enorm dat ik een klacht moet indienen en zo erachter aan moet blijven gaan gewoon om gewoon te retourneren of dat iemand mijn zaak pro-actief oppakt.

Gewenste Oplossing:

Retourlabel (cf mijn recht) ontvangen zo simpel is het.
Anders van betaling vrijwaarden als er geen contact met eigen partner te krijgen is. Mij niet hiervan de dupe laten zijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Decathlon over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Anne Lieke

1 jaar geleden - Nog steeds geen reactie en geen oplossing.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Decathlon in behandeling genomen

Bericht van Decathlon

1 jaar geleden - Hi Anne, Bedankt voor je review! Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent! Kun je een e-mail sturen met je bestelnummer en kern van het probleem naar [email protected]? Dan kijken we even voor je wat er precies aan de hand is en wellicht kunnen we een oplossing bieden. We hopen je ondanks je onvrede snel weer te zien in onze online webshop of winkel! Nog een fijne dag gewenst! Met sportieve groet, Nikita Decathlon.nl

Reactie van de melder van de klacht Anne Lieke

1 jaar geleden - Hi Nikita, zoals je had kunnen lezen heb ik al sinds mid december contact met jullie klantenservice. Daarnaast heb ik bij de extra informatie bij de klacht mijn bestelnummer al gegeven. Dus zelfs een klacht moeten doen leidt niet tot een actie vanuit jullie kant om het gewoon op te lossen. Mind you: het gaat om een simpele retour van een broekje en top. Gewoon een retourlabel en klaar. Ik ben nu 5 weken bezig met deze retour en heb meermaals met jullie gebeld/gemaild/gechat. Als zelfs een klacht ook geen oplossing biedt is de volgende stap mijn rechtsbijstand inschakelen voor mijn herroepingsrecht (zie ook mijn mails hierover...) Dus fijn als iemand bij Decathlon zich aangesproken voelt een klant te helpen. Voor anderen, blijf weg, het zorgt voor enorm veel stress om bij Decathlon te bestellen en te retourneren.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Decathlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Decathlon

Heeft op 19 januari 2023 om 08:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi Anne,

Bedankt voor je reactie!

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent! Ook wij moeten een retour label opvragen bij de partner deze hebben wij jammer genoeg niet zelf vandaar dat hier ook in sommige gevallen veel tijd overheen gaat. Wanneer je partner niet reageert moeten wij hierop weer contact met ze opnemen.

Om die reden wil ik je toch vragen om nogmaals een mailtje te sturen zodat wij dit weer voor je kunnen doorzetten naar de partner. Mijn excuses voor het ongemak!

We hopen je ondanks je onvrede snel weer te zien in onze online webshop of winkel!

Nog een fijne dag gewenst!

Met sportieve groet,
Nikita
Decathlon.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Anne Lieke