Klacht: Afsluiting

op 20 september 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Op 9 augustus 2017 heeft de deurwaarde in opdracht van liander een brief gestuurd dat zij op 23 augustus 2017 zouden afsluiten indien ik geen contract zou aangaan met een energieleverancier.
Op 17 augustus 2017 ben ik aangemeld en zou binnen 5 dagen een contact ontvangen 21 augustus heb ik het contract mogen ontvangen met als leverdatum 6 september 2017.
Op 18 augustus 2017 heb ik me ook aangemeld met dit probleem bij de gemeentelijke schuldhulp ze hebben liander een verzoek gedaan voor uitstel maar dit is kennelijk niet door liander gehonoreerd.

Ondanks dat het bekend was dat er 6 september zou worden geleverd heeft liander toch laten afsluiten op 23 augustus 2017. Er is geen kennisgeving gegeven dat ondanks de uitstel verzoek alsnog zou worden afsloten ik was dus ook niet thuis en bij het openen van de deur is de deurbeslag ook beschadigd en de bevestiging hiervan.

Omdat ik in de veronderstelling was dat ik pas kon worden aangesloten indien de aansluitkosten had betaald heb ik pas op 18 september een afspraak kunnen maken voor het her aansluiten het treurige is dat er dan pas 25 september tijd is om aan te sluiten.

Ik zou graag willen dat liander het probleem erkend dat niemand gebaat bij was om in zo een situatie alsnog af te sluiten en dat liander de afsluiting hersteld.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Liander nog niet in behandeling is genomen.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

2 weken geleden - Goedemiddag, Wij begrijpen dat het geen leuke situatie is geweest om afgesloten te worden van elektriciteit en gas. Wij hebben nog eens gekeken naar onze contacthistorie met u en zien dat er op 23 augustus voor het eerst contact is geweest met ons. Er werd toen gevraagd om uitstel, dit konden wij niet geven gezien alles bij het deurwaarderskantoor lag, wij hebben u gevraagd om contact met hen hierover op te nemen. Daarnaast zien wij dat er sinds 11 maart 2015 geen leverancier bekend was op uw adres. U heeft sinds die tijd tot 6 september 2017 niet betaald voor het gas en elektriciteit terwijl u er wel gebruik van maakte. U bent door ons vanaf 2015 vaak ingelicht middels brieven dat u zich moet aanmelden bij een energieleverancier. Dit is alleen niet gebeurd. Het is een vervelende situatie geweest. Gelukkig zien wij dat er nu wel een leverancier bekend is, en u bent ondertussen ook weer her aangesloten door ons. Met vriendelijke groet, Liander Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Richie Somai