Klacht: Tenaamstelling gedeelde rekening

op 17 april 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb sinds deze week samen met mijn man een gedeelde rekening maar bij een overboeking komt alleen zijn naam te stasn met CJ erachter. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een gedeelde rekening? Bij andere banken kunnen wel de twee volledige namen worden ingevuld. Wij dachten makkelijk te zijn bij de ABN omdat onze andere rekeningen daar ook lopen.

Dat deze klacht gemeld wordt bij ABN en dat ze er hopelijk iets aan gaan doen. Ik zie dat wij niet de enige zijn die dit probleem ondervinden.

15 uur geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 uur geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 uur geleden - Beste Jonker90, Hartelijk dank voor je bericht op dit forum over de tenaamstelling die bij overboekingen zichtbaar is. Het klopt inderdaad dat bij een overboekingen vanaf de gezamenlijke rekening, alleen de naam van de eerstgenoemde van deze rekening wordt weergegeven bij de ontvanger van het geld. Binnen ons systeem zorgt het aantal karakters dat kan worden opgegeven voor dit probleem. Omdat er een aantal gegevens verplicht zijn om mee te geven bij een overboeking, is het is daardoor nu niet mogelijk om beide rekeninghouders te benoemen in de overboeking. Dit is een technisch issue vanuit onze kant. We merken sinds meer banken een IBAN Naam check uitvoeren, dit vaker voor verwarring zorgt. Ik kan er niet voor zorgen dat ons betaalsysteem op de schop gaat zodat voortaan beide rekeninghouders voluit genoemd worden. Maar dit soort signalen zijn wel erg belangrijk voor ons. Hoe meer signalen we hierover verzamelen, hoe eerder er een verbetering wordt doorgevoerd. Naar aanleiding van je bericht heb ik jouw signaal hierover geregistreerd en naar de verantwoordelijke afdeling doorgestuurd. Mocht je hier meer vragen over hebben, hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Gabie

Alle klachten die gemeld zijn door Jonker90