Klacht: opgelicht via dit nummer

op 10 november 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

3 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 11 november 2019 om 12:41 geantwoord

Beste Jet2019,

Wat vervelend dat je met oplichting te maken hebt. Ik kan me voorstellen dat je het liefst je geld terug wilt. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is en wat je nu kunt doen.

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop geld hebt overgemaakt naar NL13ABNA0506417344. Dit IBAN is echter niet van de oplichter zelf maar een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.
Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze Tikkie tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve het eerder genoemde IBAN, nog een andere IBAN staan. Deze betreft het IBAN van de ontvanger.
Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso.

Ik wil je vragen om bij de politie aangifte te doen van oplichting (dit kan online). De politie kan een onderzoek starten naar oplichtingspraktijken met het betreffende IBAN en verdere maatregelen treffen in samenwerking met de bank van de oplichter.
Maak hier ook een melding van via het Tikkie Whatsappnummer (06-83654343). Zo zijn ook zij op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Rob
ABN AMRO Webcare