Klacht: Opgelicht

Bijnaweekend op 24 juli 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben opgelicht door iemand met rekening
Naam: ABN AMRO Bank NV
Omschrijving: 000038473107
0030003039318395 Neo de Kousemaek
NL58ABNA0628483759
i b a n: NL13ABNA0506417344
Kenmerk: 08-07-2018 23:21 0030003039318395
Ik zag later dat er vorige maand iemand anders ook is opgelicht met deze rekening
Kunt u mijn geld terughalen en het accountkblokkeren

Gewenste Oplossing:

Ik wil mijn geld terug of ik wil de contactgegevens van de persoon zodat ik het met hem kan oplossen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

6 jaren geleden - Goedemorgen, Wat ontzettend balen dat je met oplichting te maken hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je er alles aan wilt doen om het geld terug te krijgen en te zorgen dat deze persoon anderen niet kan oplichten. Als ik jouw bericht goed begrijp heb je een betaling gedaan naar het ABN AMRO rekeningnummer NL13ABNA0506417344. Echter dit is het rekeningnummer van de betaaldienst Tikkie. Via dit rekeningnummer worden ‘afgetikte’ betaalverzoeken via Tikkie verwerkt. Ik vermoed dat je van iemand een Tikkie betaalverzoek hebt gekregen en deze hebt betaald. Het geld wordt dan van jouw rekening, naar de rekening van Tikkie gestuurd. Tikkie verzendt het geld vervolgens naar de uiteindelijke ontvanger. Deze constructie met tussenrekening is noodzakelijk omdat Tikkie via iDEAL gaat. In de omschrijving van de transactie kun je zien wie de uiteindelijke ontvanger is van de betaling (IBAN van de begunstigde). Omdat je de overboeking zelf hebt gedaan, kan je het bedrag niet terugboeken. Daarom is het belangrijk om aangifte te doen bij de politie. Je kan dan een kopie van het procesverbaal afgeven op één van onze kantoren, zodat de medewerker het doorstuurt naar onze afdeling Veiligheidszaken. Daarnaast wil ik je vragen ons hiervoor een bericht te sturen met Whatsapp naar 06-83654343. Wij zorgen er dan namelijk voor dat deze gebruiker direct geblokkeerd wordt voor het gebruik van Tikkie. Zodra onze afdeling Veiligheidszaken een kopie van het procesverbaal hebben ontvangen, starten zij een onderzoek naar de betreffende persoon en de rekening van de ontvanger van de betaling. Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek kan de bank de rekening blokkeren en de klantrelatie opzeggen. Of het geld dan wel teruggeboekt kan worden hangt ook af van de betreffende rekening. De kans is alleen klein omdat bij oplichting vaak het bedrag direct contant wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Kunt u de xontactgegevens van deze persoon niet geven?

Reactie van de melder van de klacht

6 jaren geleden - Anders moet ik heel veel tijd steken in iets waardoor ik mijn geld waarschijnlijk niet terug krijg.

Bericht van ABN AMRO

6 jaren geleden - Beste, Het is begrijpelijk dat je er niet te veel tijd in wilt steken als de kans klein is dat je het geld terugkrijgt. Maar ondanks dat is de enige optie om aangifte te doen. Alleen dan kan en mag er actie worden ondernomen richting de oplichter. Als je liever de aangifte online wilt doen, kan dat ook via www.politie.nl En hoewel ik begrijp dat je graag de contactgegevens van deze persoon wilt hebben, mogen we dit niet doen in verband met de wet bescherming persoonsgegevens. Met vriendelijke groet, Elvira ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 25 juli 2018 om 11:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Vanuit ABN AMRO Webcare de klacht op 11 juli in behandeling genomen. Via het forum uitleg gegeven dat de klant bij oplichting aangifte kan doen bij de politie maar wij geen contactgegevens van de betreffende persoon kunnen verstrekken.

Mocht de klant hier nog vragen over hebben, kan er altijd contact worden opgenomen met 0900-0024.

Alle klachten die gemeld zijn door