Klacht: opgelicht

Eugenie Wilms op 11 mei 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo

Ik heb geld 3x 47,50 overgemaakt via tikkie naar NL13 ABNA 0506 4173 44. . Heb al paar keer contact gezocht via Messenger. Eerst antwoord nu stilte.
zij bieden een Turks kookworkshop aan op Facebook
.
Hoop dat jullie wat voor mij kunnen doen.

Gewenste Oplossing:

oplossing is dat ik mijn 3x 47,50 terug krijg.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 11 mei 2019 om 14:53 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Eugenie,

Ik kan me voorstellen dat je goed baalt van het feit dat je waarschijnlijk bent opgelicht!

Het rekeningnummer dat je vermeldt in je bericht is het tussenrekeningnummer van Tikkie. Dit betreft dus niet het rekeningnummer van de persoon die je heeft opgelicht.

Hieronder geef ik graag meer uitleg over de manier waarop Tikkie werkt. Een Tikkie betaling gaat via een tussenrekening bij ABN AMRO. Het IBAN NL13ABNA0506417344 is één van deze tussenrekeningen. In de omschrijving van de betaling vind je het rekeningnummer van de ontvanger.

Een Tikkie betaling is, net zoals een gewone overboeking, niet terug te draaien. Wij kunnen er dus niet voor zorgen dat je het geld terug krijgt. Omdat je aangeeft dat er sprake is van oplichting, raad ik je aan om aangifte bij de politie te doen. Dit kan online via www.politie.nl.

Daarnaast wil ik je vragen om aan Tikkie door te geven dat je bent opgelicht, zodat zij maatregelen kunnen treffen tegen deze persoon. Tikkie is met Whatsapp te bereiken op nummer 06 - 8365 4343.

Ik hoop dat ik je hiermee voldoende geïnformeerd heb.

Met vriendelijke groet,

Karin
ABN AMRO Webcare

Eugenie Wilms

Heeft op 11 mei 2019 om 15:50 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ben er niet mee eens dat ik mijn geld niet terug krijg.
Er zijn vele klachten en de rekening had door ABN AMRO geblokkeerd moeten worden.

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Beste Eugenie, Je schrijft dat jouw klacht overeenkomt met eerder geplaatste klachten op deze site. Heb je daarbij ook onze reactie gelezen? Het rekeningnummer dat je noemt is het tussenrekeningnummer van Tikkie en niet van de fraudeur. Het rekeningnummer van de tikkie verzender zie je in de omschrijving staan. Mocht je nog geen contact hebben gehad met Tikkie zelf, ontvangen wij daar graag de details van de betaling. Deze kun je ons via het Tikkie Whatsapnummer (31683654343) sturen. We zorgen er dan voor dat er een melding van oplichting bij deze Tikkie gebruiker komt te staan. Met vriendelijke groet, Karin ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Beste Eugenie, Je schrijft dat jouw klacht overeenkomt met eerder geplaatste klachten op deze site. Heb je daarbij ook onze reactie gelezen? Het rekeningnummer dat je noemt is het tussenrekeningnummer van Tikkie en niet van de fraudeur. Het rekeningnummer van de tikkie verzender zie je in de omschrijving staan. Mocht je nog geen contact hebben gehad met Tikkie zelf, ontvangen wij daar graag de details van de betaling. Deze kun je ons via het Tikkie Whatsapnummer (31683654343) sturen. We zorgen er dan voor dat er een melding van oplichting bij deze Tikkie gebruiker komt te staan. Met vriendelijke groet, Karin ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

5 jaren geleden - Beste Eugenie, Bedankt voor de snelle reactie. Vanuit privacyredenen wil ik je vragen om het rekeningnummer te verwijderen. Uiteraard maken we graag een melding voor je. Hiervoor kan je appen met Tikkie zelf. We ontvangen graag de details van de betaling. Deze kun je ons via het Tikkie Whatsapnummer (31683654343) sturen. We zorgen er dan voor dat er een melding van oplichting bij deze Tikkie gebruiker komt te staan. Met vriendelijke groet, Karin ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door