Klacht: NL13 ABNA 0506 4173 44

op 18 oktober 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik ben opgelicht door een persoon met bankrekening nr NL13 ABNA 0506 4173 44. Ik hoop dat u mijn geld terug kunt storten.

Mijn 20,- terug storten op mijn eigen rekening

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 21 oktober 2019 om 09:00 geantwoord

Beste Sander,

Wat vervelend dat je met oplichting te maken hebt. Ik kan me voorstellen dat je het liefst je geld terug wilt. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is en wat je nu kan doen.

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop geld hebt overgemaakt naar NL13ABNA0506417344. Deze IBAN is echter niet van de oplichter zelf maar een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze Tikkie tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zal je ook behalve eerder genoemde IBAN nog een andere IBAN zien staan. Die andere IBAN is uiteindelijk van de betreffende verkoper waar het geld naar toe is gegaan.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso. Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding via het Tikkie whatsappnummer (06-83654343). Zo zijn ook op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Rick
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Sanderdoorn