Klacht: Gescammed

op 20 september 2019 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik heb 150 euro naar deze rekening
NL13 ABNA 0506 4173 44 overgemaakt in ruil voor een iPhone. Ik kreeg een kapotte schroevendraaier.

Als ik mijn 150 euro terug heb en de dader opgepakt word

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Mika12310

1 maand geleden - Dankje voor de snelle reactie

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 20 september 2019 om 16:30 geantwoord

Beste Mika12310,

Wat vervelend dat je met oplichting te maken hebt. Ik kan me voorstellen dat je het liefst je geld terug wilt. Ik leg je graag uit wat er aan de hand is en wat je nu kan doen.

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop geld hebt overgemaakt naar NL13ABNA0506417344. Deze IBAN is echter niet van de oplichter zelf maar een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze Tikkie tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zal je ook behalve eerder genoemde IBAN nog een andere IBAN zien staan. Die andere IBAN is uiteindelijk van de betreffende verkoper op Marktplaats waar het geld naar toe is gegaan.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een doorlopende incasso. Daarom heb je er goed aan gedaan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Via het Tikkie whatsappnummer(31683654343) kun je hier ook een melding van maken, zodat ze op de hoogte zijn van de fraudeur.

Janwalter
ABN AMRO Webcare

Heeft op 20 september 2019 om 16:54 geantwoord

Ja geen geld terug maar begrijpelijk

Alle klachten die gemeld zijn door Mika12310