6 jaren geleden - Beste heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor je bericht op deze site!
Ik ben benieuwd wat er precies gebeurd is?
Je geeft aan dat je geld hebt overgemaakt naar het ABN AMRO rekeningnummer NL13ABNA0506417344. Echter dit is het rekeningnummer van de betaaldienst Tikkie. Via dit rekeningnummer worden namelijk ‘afgetikte’ betaalverzoeken via Tikkie verwerkt.
Ik vermoed dat je van iemand een Tikkie betaalverzoek hebt gekregen en deze hebt betaald. Het geld wordt dan van jouw rekening, naar de rekening van Tikkie gestuurd. Tikkie verzendt het geld vervolgens naar de uiteindelijke ontvanger. Deze constructie met tussenrekening is noodzakelijk omdat Tikkie via iDEAL gaat.
In de omschrijving van de transactie kun je zien wie de uiteindelijke ontvanger is van de betaling (IBAN van de begunstigde).
Mocht je via een betaalverzoek van Tikkie het slachtoffer zijn van oplichting, dan wil ik je vragen hier aangifte van te doen bij de politie. Dat kan online via de volgende link: https:www.politie.nlaangifte-of-melding-doen
Daarnaast wil ik je vragen ons hiervoor een bericht te sturen met Whatsapp naar 06-83654343. Wij zorgen er dan namelijk voor dat deze gebruiker direct geblokkeerd wordt voor het gebruik van Tikkie.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag!
Met vriendelijke groet,
Rob
ABN AMRO Webcare