Klacht: fraude NL ABNA 0506417344

jurdepur2000 op 15 juli 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

ik heb geld overgemaakt naar het rekening nummer NL ABNA 0506417344 voor een dienst. maar nadat het geld was overgemaakt werd ik geblokkeerd en hebik er niks meer van gehoord

Gewenste Oplossing:

als ik weet wie het was en ik mijn geld terug heb

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

6 jaren geleden - Beste heer, mevrouw, Hartelijk dank voor je bericht op deze site! Ik ben benieuwd wat er precies gebeurd is? Je geeft aan dat je geld hebt overgemaakt naar het ABN AMRO rekeningnummer NL13ABNA0506417344. Echter dit is het rekeningnummer van de betaaldienst Tikkie. Via dit rekeningnummer worden namelijk ‘afgetikte’ betaalverzoeken via Tikkie verwerkt. Ik vermoed dat je van iemand een Tikkie betaalverzoek hebt gekregen en deze hebt betaald. Het geld wordt dan van jouw rekening, naar de rekening van Tikkie gestuurd. Tikkie verzendt het geld vervolgens naar de uiteindelijke ontvanger. Deze constructie met tussenrekening is noodzakelijk omdat Tikkie via iDEAL gaat. In de omschrijving van de transactie kun je zien wie de uiteindelijke ontvanger is van de betaling (IBAN van de begunstigde). Mocht je via een betaalverzoek van Tikkie het slachtoffer zijn van oplichting, dan wil ik je vragen hier aangifte van te doen bij de politie. Dat kan online via de volgende link: https:www.politie.nlaangifte-of-melding-doen Daarnaast wil ik je vragen ons hiervoor een bericht te sturen met Whatsapp naar 06-83654343. Wij zorgen er dan namelijk voor dat deze gebruiker direct geblokkeerd wordt voor het gebruik van Tikkie. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag! Met vriendelijke groet, Rob ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 16 juli 2018 om 12:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Op 1 juli is er een klacht geplaatst i.v.m. geld dat naar het tikkie rekeningnummer is overgeboekt. Op 2 juli hebben wij een antwoord en uitleg gegeven. Hier hebben wij geen reactie meer op gekregen. Daarom plaatsen we dan ook deze oplossing en sluiten de klacht hier op het forum.

Alle klachten die gemeld zijn door