Klacht: Klantenservice maakt er n potje van.

Otto Janssen op 11 maart 2024 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Ik ben verkeerd voorgelicht door een medewerker van de klantenservice van Youfone met alle kwalijke gevolgen van dien.

Ik stelde telefonisch de vraag wat er zou gebeuren als mijn contract zou aflopen. De medewerker van de klantenservice beweerde dat ik dan na een maand afgesloten zou worden.

Daarop heb ik voor mijn gezin 4 nieuwe, minder voordelige verlengingscontracten met Youfone afgesloten.
Omdat ik er niet gerust op was heb ik de voorwaarden nog eens goed doorgelezen en daar stond dat het oude contract na het verstrijken van de termijn stilzwijgend verlengd zou worden onder dezelfde condities, oftewel tegen dezelfde gunstigere voorwaarden.

Daarna heb ik voor alle 4 de contracten die zouden aflopen de verlengingen weer ongedaan gemaakt door opnieuw te bellen met de klantenservice. Omdat dit in de bedenktijd van 14 dagen viel kon dit gewoon en zouden zij dit administratief in orde maken. Dit is de echter niet voor alle nummers uitgevoerd. Ik was hier achter gekomen doordat de factuur van één van de nummers afweek van de andere 3.

Ik heb de klantenservice toen schriftelijk verzocht
a) deze administratieve fout van de klantenservice te herstellen en mijn contract op de oude condities te continueren;
b) de door deze fout ontstane kosten vanaf de maand januari 2024 te restitueren, dwz de kosten die hoger uitvallen dan het oorspronkelijke abonnement.

De reactie die ik hierop kreeg was beneden elk niveau. De medewerker heeft niets begrepen van hetgeen er mis was gegaan en schreef alleen dat de facturen klopte.

Vervolgens weer telefonisch contact gezocht en gevraagd naar een manager maar die kreeg ik niet te spreken. Wel was er opnieuw een aantekening gemaakt. Nooit meer iets van vernomen….

Ik hoop langs deze weg mijn zaak weer onder de aandacht te krijgen van Youfone, op het niveau van iemand die weet wat ie doet en de bevoegdheid heeft dit administratief terug te draaien.

Met vriendelijke groet

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

2 maanden geleden - Beste Otto, Bedankt voor je bericht. We willen een eventuele fout uiteraard goed maken en ongedaan maken. Echter is de wijziging voor het klantnummer 1019449101 al ongedaan gemaakt. Kun je het mobiele nummer doorgeven waarbij de wijziging nog niet ongedaan is gemaakt? Groet, Jake

Reactie van de melder van de klacht Otto Janssen

2 maanden geleden - Ik waardeer het zeer dat jullie willen helpen Jake. Het telefoonnummer wil ik uiteraard graag geven maar niet via dit openbare medium. Zou u mij misschien via het bij u bekende emailadres kunnen contacteren dan zal ik u het telefoonnummer doen toekomen. De naam Otto is gefingeerd, het klantnummer is echt evenals de klacht. 😉

Reactie van de melder van de klacht Otto Janssen

2 maanden geleden - Hallo Jake, niks meer van jullie vernomen. Neem alsjeblieft contacten op met e-mailadres wat vermeld staat bij klantnummer 1019449101, dan kan ik je per mail laten weten om welk telefoonnummer het gaat (want er zijn namelijk vijf nummers verbonden aan dit klantnummer en bij één is het misgegaan). Ik hoop op een spoedige reactie, bij voorbaat dank.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 09 april 2024 om 16:21 geantwoord