Klacht: Misleidende aanbieding

op 26 maart 2019 over Vriendenloterij in de categorie Loterijen

Eind januari heeft er bij ons een man aan de deur gestaan. Meneer bood 2 gratis loten aan en eventueel daarna kon ik gewoon weer opzeggen. Na twee keer te hebben gezegd dat ik niet geïnteresseerd was, bleef meneer aanhouden. Ik ben uiteindelijk overstag gegaan, immers zou het mij niets kosten. Ik moest de loten wel betalen, maar alles zou weer wirden terug gestort en ik moest alleen zorgen dat het op tijd weer op werd gezegd.

Wel heb ik gevraagd of ik de voorwaarden van de acties kon krijgen. Deze zou naar mij worden gemaild. Echter heb ik wel een mail met de lotnummers ontvangen, maar nooit met de actie voorwaarden.

Later ben ik gebeld of alles goed is verlopen aan de deur. Ook daar heb ik aangegeven dat ik de actievoorwaarden nog zou krijgen, maar deze nog niet had ontvangen. Deze mevrouw zou dat voor mij uitzoeken, ook hier heb ik niets meer van gehoord.

Half februari werden de kosten van mijn rekening gehaald. Ik dacht dat ik vanaf dat moment een maand de tijd had om op te zeggen. Dit bleek niet het geval te zijn en een week later werden de volgende loten al geïncasseerd.

Ik was hier erg boos over en heb direct het bedrag terug gehaald. Daarna heb ik gebeld, volgens mevrouw was einde van de maand de normale incasseringsdatum en had ik dus al veel eerder moeten opzeggen. Heel gek, want hoe moest ik dit weten zonder voorwaarden o.i.d.

Uiteindelijk heeft ze de loten stop gezet en hebben wij samen een bandje doorlopen waarin ik heb bevestigd mijn lidmaatschap op te zeggen. De eerste loten zouden nog worden terug betaald en mochten de loten van maart nogmaals worden geïncasseerd.

Echter tot mijn verbazing blijkt dat er weer 2 loten voor de maand april van mijn rekening zijn geschreven. Hierop heb ik vandaag weer gebeld en na ontzettend lang in de wacht te hebben gestaan, bleek dat er iets mis was gegaan met de vorige opzegging. Het bedrag over april gaat weer worden terug gestort en ook hiervoor moest weer een bandje worden ingesproken.

Echter kreeg ik nu pas te horen dat ik helemaal niet mee speelde met 2 gratis loten. Ik moest 2 loten betalen en daarvoor kreeg ik 15 euro retour.

Dit zijn echt oplichtingspraktijken. Mensen worden misleid en op het moment dat ze daar achter komen, kunnen ze het niet meer terug draaien. En kennelijk als je dan je lidmaatschap opzegt, dan wordt het gewoon niet verwerkt, echt schandalig.

1. Als ik mijn 12,50 terug krijg van die zogenaamde gratis loten.
2. Als ik het bedrag van de onterecht geincasseerde loten van april terug heb.
3. Als de verkoper aan de deur is aangesproken op zijn gedrag. Ik vind het schandalig dat mensen op deze manier worden misleid.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vriendenloterij

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vriendenloterij nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sam1983