Klacht: Vertrouwen in Verisure geschaad

Mevr. Soeltaansing op 20 april 2020 over Verisure in de categorie Bewaking & Beveiliging

Beste,

N.a.v. mijn eerste klacht over Verisure hier op klacht.nl, ben ik vorige persoonlijk benaderd door een medewerker van Verisure via Whatsapp.
De medewerker zegt de intentie te hebben gehad om mijn klacht op te pakken en af te handelen als dit nog niet is gebeurd. Mijn eerste klacht is op de dag zelf destijds netjes afgehandeld door de klachtenafdeling van Verisure, dus in principe was dit niet meer nodig. Ik gaf aan dat als hij nog informatie erover wilde hebben, hij mij daar telefonisch over kon benaderen de volgende dag (denkende dat hij met een alternatieve oplossing wilde komen). Ik ontving immers om 22:00 ’s avonds een app bericht.

De volgende dag in contact geweest, verhaal gedaan en in principe was hetgeen ik te horen kreeg: ”Als u geen direct contactpersoon hebt bij Verisure, dan kan ik dat vanaf nu zijn. U kunt korting krijgen als u anderen aan een beveiligingssysteem helpt via mij.”

Vervolgens krijg ik na het gesprek nog een app bericht met daarin de vraag om mijn klacht PERSOONLIJK te bespreken. Hier ben ik niet op ingegaan, want dit hebben we net toch telefonisch besproken?

Waar ik mijn vraagtekens bij heb:
Is dit de normale gang van zaken, dat een medewerker mijn gegevens in het systeem mag opzoeken om eigen doeleinden te bewerkstelligen? Er is immers niet met een oplossing gekomen, er werd alleen ”gevist” naar wat er is gebeurd.
Waarom moet er alsnog een klacht PERSOONLIJK besproken worden?

In goed vertrouwen heb ik gereageerd op het app bericht, denkende dat het een medewerker van Verisure is en het wel goed zal zitten. Echter heeft dit voorval ervoor gezorgd dat ik mijn vertrouwen zo goed als kwijt ben in Verisure. Het systeem werkt prima, maar jullie zijn een beveiligingsbedrijf in samenwerking met Securitas. Geheimhoudingsplicht moet toch hoog in het vaandel staan? Waar is jullie integriteit met de gegevens van klanten? Ik wil niet eens denken aan wat medewerkers met kwade intenties met het systeem kunnen doen.

Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice en de desbetreffende medewerker, maar ik voel mij niet geholpen. Mijn vertrouwen is weg en ik sta op het punt om uit te zoeken hoe ik mijn contract kan beëindigen. De enige met wie ik nog wil spreken, is met een leidinggevende die mij kan verklaren wat voor praktijken dit zijn. Dit is al de TWEEDE klacht dat een medewerker betreft, niet eens het systeem.

Ik hoop snel van jullie te horen.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Verisure over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Mevr. Soeltaansing

4 jaren geleden - Tot de dag van vandaag geen reactie gehad. Om te zien dat Verisure geen moer geeft om hoe ze met klantgegevens omgaan!

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Verisure in behandeling genomen

Verisure

Heeft op 06 juni 2024 om 11:28 geantwoord

In verband met veroudering van deze melding, zal deze review niet verder worden opgevolgd. In het geval dat de melder terug willen komen op de review, dient deze weer gemeld te worden aan Verisure.

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verisure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Soeltaansing