Klacht: Formele Klacht: Niet Verwerken van Contractbeëindiging en Onrechtmatige Extra Kosten

Charlie42 op 25 mei 2024 over Verisure in de categorie Bewaking & Beveiliging

Hierbij wil ik formeel een klacht indienen over de afhandeling van mijn verzoek tot beëindiging van mijn alarmdienstabonnement bij Verisure, alsmede over de poging om ongerechtvaardigd een extra maandabonnement in rekening te brengen na de einddatum.

Op 24 april 2024 heb ik een e-mail naar uw klantenservice gestuurd met het verzoek mijn dienstverlening per 27 mei 2024 te beëindigen. Dit verzoek was volledig in lijn met de opzegtermijn van één maand, zoals vastgelegd in onze contractuele afspraken.

Tot op heden heb ik geen bevestiging of erkenning van de beëindigingsdatum van mijn abonnement van Verisure ontvangen. Daarnaast is mij meegedeeld dat er plannen zijn om een extra maand te factureren na de effectieve beëindigingsdatum. Dit is niet alleen in strijd met de door mij gegeven opzegtermijn, maar ook met het consumentenrecht.

Deze situatie is onacceptabel en doet afbreuk aan de reputatie van Verisure wat betreft klantenservice en juridische naleving. Het recht van een klant om zijn dienst te beëindigen, zoals overeengekomen in het contract, lijkt genegeerd te worden.

Ik verzoek dringend om directe actie om deze situatie recht te zetten. Ik verwacht een formele bevestiging van de beëindiging van mijn abonnement zoals oorspronkelijk aangevraagd, en de garantie dat er geen extra kosten in rekening worden gebracht.

Bevestiging van Beëindiging: Een officiële bevestiging van Verisure dat mijn abonnement daadwerkelijk is beëindigd per de aangevraagde datum, 27 mei 2024. Deze bevestiging moet schriftelijk zijn en duidelijk aangeven dat alle diensten vanaf deze datum worden stopgezet.

Correctie van Facturatie: De garantie dat er geen verdere facturatie zal plaatsvinden na de beëindigingsdatum. Eventuele reeds uitgevoerde facturaties voor de periode na de beëindigingsdatum moeten worden gecorrigeerd en terugbetaald.

Verbetering Klantenservice: Een verbetering in de klantenservice voor toekomstige interacties, mochten die nodig zijn. Dit omvat een direct aanspreekpunt bij Verisure voor eventuele toekomstige vragen of problemen, om lange wachttijden en het doorschakelen tussen verschillende afdelingen te voorkomen.

Excuses: Een formele verontschuldiging van Verisure voor de ongemakken en stress die veroorzaakt zijn door hun gebrek aan communicatie en de initiële poging tot onrechtmatige facturatie.

Deze maatregelen zouden niet alleen de huidige situatie oplossen maar zouden ook bijdragen aan het herstellen van vertrouwen in de dienstverlening van Verisure voor de toekomst.

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Verisure over deze klacht.

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Verisure in behandeling genomen

Verisure

Heeft op 28 mei 2024 om 09:54 geantwoord

Beste Ismael Daribo,

U heeft gisteren contact gehad met één van onze medewerkers. Wij hebben uw aanvraag verwerkt en zijn nog bezig met het andere dossier voor u.

Wij hopen u nog vele jaren van dienst te mogen zijn en wij spreken elkaar spoedig voor de afronding van uw andere aanvraag.

Burton - Verisure NL

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verisure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Charlie42

Heeft op 29 mei 2024 om 13:02 geantwoord

Beoordeling 4/10 star-2 (10)

Het is jammer dat ik het probleem online moest escaleren om ondersteuning te ontvangen. Hoewel ik de vooruitgang op een deel van mijn verzoek waardeer, is er nog steeds geen communicatie over het andere deel van het dossier. Deze radiostilte is teleurstellend.

Over het algemeen heeft deze situatie geleid tot aanzienlijke frustratie en veel tijd en energie verspild aan zaken die eenvoudig te behandelen hadden moeten zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door Charlie42