Klacht: door verisure opgelicht

[email protected] op 10 december 2023 over Verisure in de categorie Bewaking & Beveiliging

Will Aarts
1101 AA Amsterdam
Schinnen 7-11-2023
Onderwerp: vernietiging overeenkomst KLant 12368256 instalLATIE 330127826

Geachte heer of mevrouw,
Op 10-11-2022 sloten wij een overeenkomst. Het gaat om een beveiligingsinstallatie voor 1601 euro.
Het probleem:
Het beveiligingssyteem kon alleen worden afgesloten in combinatie met een abonnement.
Dit abonnement wilde ik niet en was voor ons niet bespreekbaar, hierop heeft de verkoper gezegd dat het abonnement na een jaar kan worden opgezegd en het system gewoon blijft werken.
Nu ik het abonnement heb opgezegd blijkt dat uw verkoper willens en wetens niet de werkelijkheid heeft verteld
Eerst zegt een medewerker mij aan de telefoon dat het system helemaal niet van mij is, maar dat de betaalde kosten, installatie kosten zijn. Ik geef aan het hier niet mee eens te zijn.
Dan wordt ik terug gebeld dat ik het systeem mag houden. Dat ik geen gebruik meer kan maken van de app, ik geen software updates meer krijg , de buitencamera niet meer werkt zonder extra kosten te maken. Ik geen melding op mijn telefoon krijg als er brandalarm is. De star keys niet meer functioneel zijn. Geen inbraak melding krijg op mijn telefoon bij inbraak.
Ik verwachtte na opzegging van het abonnement een werkend beveiligings system zonder abonnements kosten op basis van de informatie die u verkoper mij gaf.
Hij heeft mij ook geen bedenktijd aangeboden en niet op de geldende voorwaarden gewezen cq verteld waar ik die kon vinden.
Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten.
• Uw verkoper ging op een agressieve manier te werk, hij heeft willens en wetens niet de juiste info vertrekt, zie hierboven.
• De verkoper gaf mij het gevoel dat ik moest tekenen.
• De verkoper bleef op ons inpraten
• Uw klantenservice reageert niet adequaat op mail en terug bel verzoeken.
• Daarnaast heeft de verkoper heeft mijn contacten in het actie plan gebeld en dringend gevraagd een afspraak in te plannen onder het motto de werking van het system uit te leggen. Dit was heel belangrijk, de doelstelling was echter anders, hij wilde het system ook aan hun verkopen en drong ook hier zeer opdringerig aan. De registratie van mijn contacten heeft een ander doel, namelijk bereikbaarheid in het geval ze mij niet kunnen bereiken.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Bedrijven moeten eerlijk te werk gaan als zij producten en diensten aan consumenten verkopen. Zij mogen de consument niet misleiden of agressief benaderen. Dat staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. Als de consument een overeenkomst sluit door een oneerlijke handelspraktijk, dan kan hij deze overeenkomst vernietigen. De Autoriteit Consument Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/keurmerken.
Wat verwacht ik van u?
Omdat ik de overeenkomst sloot door een oneerlijke handelspraktijk, vernietig ik de overeenkomst. Dit betekent dat ik mijn geld terug vorder.
U kunt een afspraak maken met mij om het system op te halen voor 1 december 2023.
En ik vraag u vriendelijk om voor 1 december het bedrag van 1601 euro aan mij terug te betalen. U kunt het bedrag storten op NL25INGB0682578967 ten name van Aarts
Biedt u geen oplossing?
Als u de overeenkomst niet terugdraait, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag voor 1 december 20123 uw reactie per brief of mail
Will Aarts

dat installatie wordt opgehaald en ik mijn geld terug krijg, bereid tot een compromie

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Verisure over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Verisure in behandeling genomen

Verisure

Heeft op 06 juni 2024 om 11:31 geantwoord

In verband met veroudering van deze melding, zal deze review niet verder worden opgevolgd. In het geval dat de melder terug willen komen op de review, dient deze weer gemeld te worden aan Verisure.

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Verisure een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

[email protected]

Heeft op 06 juni 2024 om 12:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is geen oplossing geboden, verisure doet helemaal niets en laat de klanten en klachten doodbloeden.

Reactie van de melder van de klacht [email protected]

1 week geleden - Verisure is de Slechtste firma die ik ooit heb gehad. Klanten kunnen nergens terecht met klachten en klachten worden door verisure niet in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]