Klacht: veel overdatum producten en een tekort aan personeel

op 18 juni 2017 over Aldi in de categorie Supermarkten

Ik deeddoe altijd mijn boodschapjes bij de Aldi, omdat deze gewoonweg over het algemeen goede producten heeft voor een betaalbare prijs, mits de versproducten niet over de verstreken houdbaarheidsdatum zijn.
Nu ben ik de laatste paar keren dat ik bij de Aldi ben geweest toch wat alerter geweest, gezien het toch steeds vaker voorkomt dat ik een product koop met een geschatte houdbaarheidsdatum die niet blijkt te kloppen.
Een goed voorbeeld hiervan is een roomboter appelcakeje(taartje) dat ik de laatste keer heb meegenomen dat ik voor de weekboodschappen ging doen bij de Aldi. Op de geschatte houdbaarheidsdatum was aangegeven dat deze nog een week houdbaar was. Dus eenmaal thuis heb ik deze gewoon keurig netjes ongeopend bewaard om de volgende dag aan mijn gezin te geven na het avondeten als toetje. Tot mijn grote schrik(en gelukkig kijk ik nog altijd voor de zekerheid) was de hele taart bedekt in kleine groene schimmelstukjes. Het leek wel alsof de dag dat ik deze had gekocht daadwerkelijk de laatste dag was dat deze echt houdbaar was.
Nu zeur ik niet gauw en ik kan mij ook weleens vergissen of verkijken maar de houdbaarheidsdatum was echt bijna een week later dan dat wij deze hebben gekocht en geopend.
Het is overigens wel vaker zo dat ik in de Aldi loop en kijk naar producten die dan al de houdbaarheidsdatum hebben verstreken maar heel kort houdbaar zijn, en ik probeer dit ook altijd aan het personeel aan te geven die dan het bericht aannemen maar naar hun zeggen volgens “protocol” werken en deze producten gewoon verkocht moeten worden.
Hier kan het personeel dus ook weinig aan doen en zij blijven tijdens de drukte in de rij ook altijd snel doorwerken en over het algemeen gewoon vriendelijk. Maar ook dit is niet altijd aan de orde, een aantal jaar inmiddels geleden ging ik naar de Aldi in Amsterdam Slotermeer, dit filiaal is inmiddels gesloten maar dit zit mij ook nog altijd niet lekker.
Bij de filialen werd toen destijds (nu weet ik niet zeker of dit nog steeds de regel telt) maar er werd Verzocht bij de deur een karretje te nemen middels een bordje.
Dit is een verschrikkelijk druk filiaal geweest en de karretjes waren niet tot grote beschikking. Ik kwam overigens alleen voor een pakje eieren en vond het niet meer dan vriendelijk een karretje te laten staan voor iemand die WEL veel boodschappen moest hebben. Ik moet er ook even bij vermelden dat er toen nog Geen mandjes beschikbaar waren bij de Aldi. Toen ik eenmaal in het filiaal rond liep, werd ik afgeblaft met of ik wel kan lezen. En dat ik gewoon maar even toch dat karretje moet pakken. Waarop ik mijn verhaal doe en aangeef dat dit niet zo netjes is. Hierna wordt mij de deur gewezen en dat ik dan maar beter een andere winkel kan opzoeken als ik zo moeilijk doe. Ik heb hierop demonstratief toch dat karretje gepakt en besloten hier ook maar gebruik van te maken gezien ik nu toch dat karretje tot mijn beschikking had. Ik nam dus nog wat extra kleine boodschapjes mee zoals de vanilletoetjes en ik geloof dat ik wat afbakbroodjes had. Echter viel een van de toetjes uit mijn handen toen ik het op de band wilde zetten en ik heb meteen gevraagd om een doekje en aangegeven dat ik ervoor zou betalen. Hierna zei de desbetreffende dame die werkzaam was voor de Aldi dat als ik maar meteen dat karretje had gepakt dat dit niet was gebeurd. Dit lijkt me sterk gezien ik het toetje uit het karretje pakte en het daarop uit mijn handen liet vallen.
Dit zijn echter maar kleine incidenten die ik in mijn klachtenlijst benoem, dit suggereert dat er dus meer zijn waar ik niet eens op deze weg mijn boekje over opendoe. Wellicht dat ik dit op een later moment wederom zal overwegen.

Wanneer de producten een langere houdbaarheidsdatum hebben en er niet op de verpakkingen een valse houdbaarheid is aangegeven. Overigens denk ik niet dat het probleem enkel bij het personeel ligt maar ook ik heb voor menig bedrijven gewerkt en vaak zie ik toch dat het bestuur zich vaak niet op de hoogte stelt van de gang van zaken. Wat meer sturing en hulp aan het personeel zou denk ik een hele boel uitmaken voor de structuur. Misschien overweeg ik dan om mijn wekelijkse boodschappen te blijven doen bij de Aldi, maar gezien de Aldi steeds duurder wordt en de klantvriendelijkheid uitblijft lijkt dit mij sterk.

6 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Aldi

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Aldi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tenenkrommendontevreden