Klacht: UPS koer net als augustus vorig jaar niet komen opdagen

Jpv91 op 17 januari 2024 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste UPS,

Weer een pakket, weer ellende.
net als augustus vorig jaar zou UPS een pakket bij mij vanmiddag afleveren, is niemand aan de deur geweest om het afgesproken tijdstip, ik ben de hele dag thuis gebleven, wachtend op de koerier.
Het pakket mag niet afgeleverd worden bij een UPS punt omdat deze op 10 kilomter afstand is en ik geen vervoer heb om daar heen te gaan, ik woon in een groot dorp, alle koeriers hebben hier aflever punten behalve UPS blijkbaar.

Vanmiddag had ik meteen gebeld nadat de koerier niet was langs geweest en opeens mij bestelling naar een UPS punt gestuurd wordt.

Persoon 1 aan de lijn: Dat pakket kan daar niet afgeleverd worden ,de zender heeft aangegeven dat het pakket niet op een UPS punt mag, die koerier kan het pakket daar dus niet afleveren en inscannen, er zal morgen een 2de levering bij mij thuis gaan plaats vinden

Dat is leugen nr1. , eind middag controleer ik de tracking en wat blijkt? het pakket is daar toch afgeleverd.
meteen weer gebeld, persoon nr.2 neemt op, geeft aan dat er een case voor aangemaakt wordt en dat het pakket opnieuw bij mij bezorgd gaat worden, maar dat wordt pas maandag of dinsdag, pakket wordt pas vrijdag opgehaald, nou fijn mijn pakket zal dus 5-6 dagen later bezorgd worden hierdoor.

Case nummer dat is aangemaakt:0190252054

Waarom maak ik nu toch al meteen een klacht aan?
Ten eerste omdat er niemand komt opdagen, ten 2de omdat ik na 1x bellen al direct een leugen te horen krijg waar niets van klopt, namelijk dat het niet afgeleverd mocht worden op een UPS punt.
Alle ellende van vorig jaar augustus herhaald zich weer.
Vorig jaar heeft UPS zogenaamd mijn klacht opgelost maar behalve reageren hebben ze niets gedaan, na ontelbare calls en mails heb ik uiteindelijk familie gevraagd om mij naar het UPS punt te rijden, dit vond ik zeer vernederend om te vragen, men heeft wel wat beters te doen dan voor mij heen en weer te rijden.

Wat vraag ik nu van UPS:
1. Waarom komt de koerier niet langs?
2. Waarom wordt zonder mijn toestemming het pakket toch afgeleverd bij een UPS punt ver weg.
3. Waarom wordt mijn pakket niet bij de voordeur of buren afgeleverd
4. Waarom kan ik nu bij de medeweker en online niet aangeven dat het pakket alsnog bij de voordeur of buren afgeleverd mag worden maandag/dinsdag?

Ik ben altijd thuis als UPS langs komt, maar met het verzoek voor levering voordeur/buren wil ik voorkomen dat de koerier mijn adres overslaat, aangezien afleveren bij de voordeur altijd moet kunnen.

Ik hoop spoedig reactie te krijgen van UPS en een eerlijk en goed antwoord op al mijn 4 vragen en verzoeken te krijgen.

Gewenste Oplossing:

Wanneer het pakket UITERLIJK maandag of dinsdag bij mij afgeleverd is zoals afgesproken, bij aan huis, ik blijf maandag sowieso hiervoor thuis, dinsdag ben ik op kantoor maar ook dan kan het gewoon bij de voordeur of buren afgeleverd worden, er is geen enkel excuus meer voor UPS om niet te leveren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Jpv91

Heeft op 22 januari 2024 om 15:52 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik zou willen verzoeken de status van deze klacht opnieuw naar onopgelost te zetten.
Ik zit nu nog steeds op het pakket te wachten, het is inmiddels al eind middag.

Ik heb net contact met een medewerker aan de telefoon gehad en die is mij vrolijk aan het mede delen dat het pakket nog altijd bij het afhaalpunt ligt, dat kan niet heb ik aangegeven die is vrijdag opgehaald, daar is die case voor aangemaakt.
Enige wat die medewerker mij kan zeggen is dat pakket misschien wel of misschien niet opgehaald is en dat ik de mail in de gaten moeten houden, dat heb ik gedaan maar heb wederom niets gehoord.

Wat kun je nog voor mij betekenen Fred?
Kun je bevestigen dat het pakket daadwerkelijk onderweg is naar mij vandaag of morgen afgeleverd gaat worden?

Nogmaals - klacht laten we open totdat ik het pakket ontvangen heb.

Reactie van de melder van de klacht Jpv91

10 maanden geleden - Beste UPS / Fred, Deze klacht is gelukkig weer open gezet want het is nog helemaal niet opgelost. Het is inmiddels woensdag 24 januari, weer heb ik de hele dag thuis op UPS gewacht en raad eens? Wederom is er niemand komen opdagen. De UPS koerier heeft om 13:20 vandaag gemeld dat het pakket vrolijk weer op het afhaalpunt is waar ik nog altijd niet naar toe kan. Uiteraard heb ik nu net weer gebeld naar UPS en een medewerker heeft weer een klacht aangemaakt, weer melding gedaan, weer excuses aangeboden voor alle ongemak.... en ik zit hier met een vuur rood hoofd te koken van woede en moet mij met alle moeite inhouden bij de medewerker. Er is nu wederom een melding gemaakt dat de koerier niets afgeleverd heeft. Ik begrijp niet hoe jullie koeriers zo te werk kunnen gaan, koeriers die niet komen opdagen en gewoon maar alles bij het afhaalpunt neer zetten zonder hun route te rijden. Nu moet zo'n koerier zien dat er een 2de bezorg verzoek is binnen gekomen, dan moet het duidelijk zijn dat er urgentie is? En wat doet die koerier , weer niet langs komen, gewoon weer terug op het afhaalpunt neergooien. Dit terwijl er inmiddels duidelijk is neergezet dat het pakket afgeleverd moet worden bij mij thuis, en anders bij de buren of bij de voordeur. Deze laatste 2 opties zijn niet nodig want ik ben thuis, maar zo had de koerier geen enkel excuus meer om het niet bij mij thuis af te laten leveren. En toch weer niets ontvangen. Nu moet ik weer afwachten, de medewerker heeft mij verteld er nu een spoed verzoek van te maken, vanavond gaat het pakket mee met de koerier en morgen zou er wederom een afleverpoging bij mij thuis moeten gaan gebeuren, ik heb er geen vertrouwen meer in Fred, zeg mij dat jij aub dit nogmaals verder op kan pakken en iets voor mij kan betekenen, ik kan toch niet blijven bellen, klachten en mailen eindeloos.

Reactie van de melder van de klacht Jpv91

10 maanden geleden - Mijn laatste reactie/feedback hierover: Helaas heb ik van Fred hier op klacht.nl geen enkele reactie meer gehad en is het stil gebleven, dat is erg jammer, ik had gehoopt op een vast contact persoon hierover via deze website maar dat is niet het geval, de betreffende medeweker reageert maar 1x blijkbaar, zet de klacht op opgelost en laat daarbij de klant in de steek. Op de achtergrond heb ik vrijwel dagelijks contact gehad met een afdeling binnen UPS, telefonisch met UPS en zelfs ook met de verkoper van het pakket. Vandaag 26-1 zou mijn pakket opnieuw aangeboden worden bij mij aan huis, of bij de buren/ deur etc. En zoals ik al kon raden is er wederom niemand komen opdagen, sterker nog er is neergezet bij de levering dat de koerier het bij de zijdeur heeft achtergelaten. Dat is bijzonder, ik heb namelijk maar 1 deur en dat is mijn voordeur, er is helemaal geen zijdeur. Ik heb bij de voordeur gekeken en er was geen pakket te bekenen, ook heb ik gekeken of er tegen mijn huis een extra zijdeur was geplaatst maar nee, alleen maar steen, dak en raam. Voor de verandering voelde ik dit keer geen woede, had het wel verwacht, alleen maar teleurstelling blijft als gevoel over ,ik had besloten daarom eerst nog maar even wat op te ruimen in huis voordat ik wederom naar UPS ga klagen. Loop ik met mijn afval zak naar buiten, naar de afvalcontainers toe en wat blijkt er in mijn grijze afvalcontainer te zitten? Het pakket van UPS waar ik al anderhalf week op wacht. Gelukkig dat mijn afval afgelopen week al opgehaald was... Het pakket viel zo goed als uit elkaar in mijn handen, het pakket was aan alle kanten zwaar beschadigd,er zaten gaten in en overal stukken tape om het een soort van dicht te houden, ooit was het pakket vierkant maar inmiddels had het geen vaste vorm meer en zou ik dit pakket zo kunnen neerzetten in een moderne kunst museum tentoonstelling. Tot mijn grote verbazing zat er in het uit elkaar vallende stuk origami nog een kleinere doos die volledig intact was en daarin zat als een matroesjka pop uiteindelijk mijn blu-ray box in, daadwerkelijk zo goed verpakt dat deze nog helemaal perfect is. Ben blij dat ik het pakket nu heb maar na anderhalf week klagen, bellen, mailen ben ik er wel even moe van. Ik hoop never nooit niet weer een pakket via UPS te ontvangen, helaas heb ik daar vaak geen invloed op, het zal dus vermoedelijk weer wachten zijn tot de volgende keer dat UPS (niet) langs komt. Dan trek ik net als nu en augustus wel weer aan de bel, en Fred als jij dit nog leest, tot de volgende keer en ik hoop dat je dan wel meer voor mij en anderen op klacht.nl kan betekenen. Goed dan ga ik nu mijn UPS hoofdpijn weg kijken met 168 uur aan Star Trek, fijne dag nog.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 29 januari 2024 om 11:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi Jasper, ik zie dat uiteindelijk het pakket is geleverd.

Zoals ik in een eerder bericht aangaf, maken wij cases aan, in dit geval naar het centrum, voor de ophaling bij het afgiftepunt. Vanuit hier heb je dan ook een contactpersoon.

Ik heb ook een kleine hint voor je. Mocht de afzender gebruik maken van de diensten van UPS, zou je bij hun kunnen aangeven dat de zending DDO bezorgd moet worden. Dit houd in dat de chauffeur verplicht is om de zending aan de ontvanger af te geven.

Hou er dan wel rekening mee dar er geen wijzigingen meer aangemaakt kunnen worden.

Wetende dat je het pakket ontvangen hebt, sluit ik hiermee deze klacht.

Met vriendelijke groet,

Fred van den B.
UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

You may visit us at: http://www.ups.com 

Or call UPS Customer Service 
Belgium: 078 - 250 877
Netherlands 020 - 5040 500

United Parcel Service Nederland BV
Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01
Statutair gevestigd: Zandsteen 22, 2132 MR Hoofddorp, Nederland

CONFIDENTIALITY NOTICE: 
The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s).
If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately 

Alle klachten die gemeld zijn door Jpv91