Mijn Klacht:
Beste UPS,
Weer een pakket, weer ellende.
net als augustus vorig jaar zou UPS een pakket bij mij vanmiddag afleveren, is niemand aan de deur geweest om het afgesproken tijdstip, ik ben de hele dag thuis gebleven, wachtend op de koerier.
Het pakket mag niet afgeleverd worden bij een UPS punt omdat deze op 10 kilomter afstand is en ik geen vervoer heb om daar heen te gaan, ik woon in een groot dorp, alle koeriers hebben hier aflever punten behalve UPS blijkbaar.
Vanmiddag had ik meteen gebeld nadat de koerier niet was langs geweest en opeens mij bestelling naar een UPS punt gestuurd wordt.
Persoon 1 aan de lijn: Dat pakket kan daar niet afgeleverd worden ,de zender heeft aangegeven dat het pakket niet op een UPS punt mag, die koerier kan het pakket daar dus niet afleveren en inscannen, er zal morgen een 2de levering bij mij thuis gaan plaats vinden
Dat is leugen nr1. , eind middag controleer ik de tracking en wat blijkt? het pakket is daar toch afgeleverd.
meteen weer gebeld, persoon nr.2 neemt op, geeft aan dat er een case voor aangemaakt wordt en dat het pakket opnieuw bij mij bezorgd gaat worden, maar dat wordt pas maandag of dinsdag, pakket wordt pas vrijdag opgehaald, nou fijn mijn pakket zal dus 5-6 dagen later bezorgd worden hierdoor.
Case nummer dat is aangemaakt:0190252054
Waarom maak ik nu toch al meteen een klacht aan?
Ten eerste omdat er niemand komt opdagen, ten 2de omdat ik na 1x bellen al direct een leugen te horen krijg waar niets van klopt, namelijk dat het niet afgeleverd mocht worden op een UPS punt.
Alle ellende van vorig jaar augustus herhaald zich weer.
Vorig jaar heeft UPS zogenaamd mijn klacht opgelost maar behalve reageren hebben ze niets gedaan, na ontelbare calls en mails heb ik uiteindelijk familie gevraagd om mij naar het UPS punt te rijden, dit vond ik zeer vernederend om te vragen, men heeft wel wat beters te doen dan voor mij heen en weer te rijden.
Wat vraag ik nu van UPS:
1. Waarom komt de koerier niet langs?
2. Waarom wordt zonder mijn toestemming het pakket toch afgeleverd bij een UPS punt ver weg.
3. Waarom wordt mijn pakket niet bij de voordeur of buren afgeleverd
4. Waarom kan ik nu bij de medeweker en online niet aangeven dat het pakket alsnog bij de voordeur of buren afgeleverd mag worden maandag/dinsdag?
Ik ben altijd thuis als UPS langs komt, maar met het verzoek voor levering voordeur/buren wil ik voorkomen dat de koerier mijn adres overslaat, aangezien afleveren bij de voordeur altijd moet kunnen.
Ik hoop spoedig reactie te krijgen van UPS en een eerlijk en goed antwoord op al mijn 4 vragen en verzoeken te krijgen.
Gewenste Oplossing:
Wanneer het pakket UITERLIJK maandag of dinsdag bij mij afgeleverd is zoals afgesproken, bij aan huis, ik blijf maandag sowieso hiervoor thuis, dinsdag ben ik op kantoor maar ook dan kan het gewoon bij de voordeur of buren afgeleverd worden, er is geen enkel excuus meer voor UPS om niet te leveren.