Klacht: Pakket zou 26 april geleverd worden, echter sinds 26 april VASTGEHOUDEN in Eindhoven

op 03 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een timeline

– 22 april: Bestelling geplaatst bij een Engelse webshop, extra betaald voor snelle levering (1-3 werkdagen (!))

– 25 april: Tracking laat zien dat het pakket in de nacht van 25 op 26 april in Eindhoven is aangekomen en ik krijg een melding dat het pakket op de maandag wordt geleverd. Dit zag er dus voorspoedig uit.

– 26 april: INKLARINGSGEGEVENS VEREIST: BTW / EORI NUMMER. Dit vond ik een rare melding, aangezien ik een particuliere aankoop heb gedaan en dus uberhaupt geen btw nummer heb. Ik dacht ik kijk het nog even aan, misschien is het een fout.

-28 april: Nog steeds geen update of informatie vanuit UPS over deze melding. Ik besluit te bellen naar de klantenservice, waarbij ik uitleg dat het om een particuliere aankoop gaat en ik dus geen btw nummer heb. Dit zou worden doorgegeven via een notitie in hun systeem. Prima, zo dacht ik .

– 29 april: Na het grootste gedeelte van de dag gewacht te hebben, nogmaals gebeld met UPS klantenservice. Ik kreeg dezelfde opmerking: u moet uw btw nummer opgeven. Ik wederom gezegd dat ik dat niet heb want particulier etc. Stond blijkbaar dus niet in het systeem.

– 30 april: VASTGEHOUDEN Na wederom geen update / informatie gehad te hebben van UPS besloten nogmaals te bellen. Wederom hetzelfde riedeltje. Ik heb op deze dag ook contact gezocht via mail met UPS, die me uiteindelijk vertelde dat ze begreep dat ik als particulier geen btw nummer had, dus moest ik maar het BTW nummer doorgeven van de verzender (?). Die heb ik opgezocht en doorgestuurd, waarna geantwoord werd met dat het doorgestuurd was naar de brokerage afdeling in Eindhoven

– 3 mei: Nog geen update of niks; het pakket wordt nog steeds vastgehouden in Eindhoven. Ik word steeds moedelozer. Dit moet toch inmiddels wel een urgentere situatie zijn!?

Het gaat hierbij om een flinke uitgave (1000,-) en ik vind het dan ook totaal geen fijn gevoel dat dit pakket al een WEEK vastgehouden wordt op een paar kilometer afstand, vanwege informatie die vereist zou worden (waarvan dus niemand mij benaderd heeft, maar waarvoor ik klantenservice heb moeten bellen) die uiteindelijk ook helemaal niet met mij te maken heeft (uiteindelijk moesten ze het btw nummer hebben van de Engelse webwinkel). Ik heb dit nog nooit meegemaakt en vind het erg teleurstellend!

Ik ben tevreden als mijn pakket nu eindelijk eens geleverd gaat worden, in de hoop dat er niks beschadigd is geraakt in het handlen van het pakket in de afgelopen week

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

1 week geleden - .

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 03 mei 2021 om 13:13 geantwoord

Beste Job,

Bedankt voor uw bericht.

Wat spijtig om te horen dat dit zo is gegaan.Ons excuses hiervoor.
Kunt u ons de tracking nummer van het pakket sturen?
Dan kunnen we de zending inzien.

Graag horen we van u terug zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Reactie van de melder van de klacht jobantonis

1 week geleden - Beste, Trackingnummer is: 1Z8W29890454758182 Ik hoor graag snel van u met een oplossing

Heeft op 03 mei 2021 om 15:13 geantwoord

Het is niet opgelost. Er werd gevraagd om een tracking nummer; dat is 1Z8W29890454758182

Alle klachten die gemeld zijn door jobantonis