Klacht: Pakket niet bezorgd bezorgers liegen.

Mevr.JJ op 27 december 2022 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Maandag 19 december zou mijn pakket geleverd worden. Hele dag gewacht, niets gekregen. Volgens de app heeft de bezorger aangegeven dat ik niet thuis was, terwijl ik dat dus wel was (leugen 1). Het pakket is toen direct bezorgd naar een Access Point(ophaalpunt), dat 45min. reizen was met openbaar vervoer vanuit mijn huis, in plaats van dat er nog een bezorgmoment zou komen.

Dinsdag 20 december heb ik UPS gebeld en gevraagd of het pakket niet alsnog naar mijn adres kan worden gestuurd, omdat het pakket erg zwaar en groot is, en het Access Point te ver weg is voor mij. Aardige medewerker heeft het veranderd in de app, en ik was blij.

Donderdag 22 december zou het pakket worden geleverd. Er was de hele dag iemand thuis, maar de bezorger is niet komen opdagen, en heeft het pakket gemarkeerd als geweigerd door klant(leugen 2). In paniek heb ik in de app een request gevraagd of het pakket toch maar kan worden geleverd bij een Access Point dichtbij mij in de buurt.

Vrijdag 23 december heb ik weer gebeld met UPS, maar die zei dat ik gewoon moest wachten, totdat de app zelf verder zou updaten. De medewerker had er ook geen verstand van, had ik het idee, maar goed, als klantenservice iets zegt, dan zal het goed komen.

Nu is het dinsdag 27 december, en heb toch maar weer contact gehad met UPS, die zei dat ik contact moet zoeken met UPS… wat ik dus al 3 keer doe, maar de mensen van de klantenservice zijn blijkbaar te belabberd om aan te geven wat ik precies moet doen.

Een week voorbij, en ik heb mijn pakket nog steeds niet.. terwijl ik het met Express heb besteld. Ik zit met de handen in mijn haar, ik heb dit nog nooit gehad bij bijv. DHL Express of met EMS (PostNL).

Gewenste Oplossing:

- ik wil mijn pakket zo snel mogelijk. Afgeleverd aan het Access Point wat ik heb opgegeven in de app, want ik vertrouw die bezorgers niet meer.
- een oprechte excuus van UPS, want dit kan natuurlijk niet.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Geachte, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het erg vervelend voor u dat uw pakket nog niet heeft ontvangen en hiervoor al zoveel moeite heeft moeten doen. Hiervoor onze excuses. Ik heb even voor u gekeken en zie dat er voor dit pakket invoerrechten en belasting betaald dient te worden. Volgen ons systeem zou de betaling zijn geweigerd, klopt dat? Ik verneem graag van u zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. Kind regards/ Vriendelijke groeten, UPS Customer Service The Netherlands Belgium You may visit us at: http://www.ups.com  Or call UPS Customer Service  Belgium: 078 - 250 877 Netherlands 020 - 5040 500 United Parcel Service Nederland BV Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01 Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, Netherlands CONFIDENTIALITY NOTICE:  The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.

Reactie van de melder van de klacht Mevr.JJ

1 jaar geleden - De invoerrechten en belasting heb ik al lang betaald, al op 15 december. Dat staat ook in de app. Dat heb ik vorige week vrijdag ook al aan een collega aan de telefoon verteld.

Bericht van UPS

1 jaar geleden - Geachte, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb deze informatie doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Gelieve alsnog de track en trace op ups.com in de gaten te houden. Best regards/Met vriendelijke groet, UPS Customer Service The Netherlands Belgium You may visit us at: http://www.ups.com  Or call UPS Customer Service  Belgium: 078 - 250 877 Netherlands 020 - 5040 500 United Parcel Service Nederland BV Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01 Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, Netherlands CONFIDENTIALITY NOTICE:  The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.

Reactie van de melder van de klacht Mevr.JJ

1 jaar geleden - Ik heb dinsdag gebeld en er werd verzekerd dat ik nog een email van UPS zou krijgen voor de afhandeling. Ik zou die of op dinsdag of op woensdag krijgen, maar ik heb weer niets gekregen. Kunnen jullie svp dit zo snel mogelijk dit pakket laten bezorgen?? Ik kan me herinneren dat het pakket 2 januari weer terug wordt gestuurd naar de afzender, en die heeft aangegeven het pakket te vernietigen, en dat wil ik écht niet. Ik word hier echt niet goed van. Ik zou het pakket 19 december bezorgd krijgen, maar de bezorgers hebben 2x verzuimd om te komen opdagen, en nu zit ik al dagen thuis gestressed omdat zij en klantenservice hun werk niet goed doen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 29 december 2022 om 13:59 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Er is zojuist een voicemail bericht achtergelaten op uw telefoon en het desbetreffende distributiecentrum zorgt dat het pakket opnieuw aangeboden wordt.

We hopen u voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u een fijne dag.

Best regards/Met vriendelijke groet,

Iris D.
UPS Customer Service
The Netherlands Belgium

You may visit us at: http://www.ups.com 
Or call UPS Customer Service 
Belgium: 078 - 250 877
Netherlands 020 - 5040 500
United Parcel Service Nederland BV
Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01
Statutair gevestigd: Achtseweg Noord 14-16, 5651 GG Eindhoven, Netherlands

CONFIDENTIALITY NOTICE: 
The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s). If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately.

Mevr.JJ

Heeft op 29 december 2022 om 14:11 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb geen voicemail, dus óf jullie hebben een verkeerd telefoonnummer, óf jullie liegen weer.

Ik wil gewoon een deadline hebben, wanneer komt de verandering in de app staan, waar kan ik het pakket ophalen, en wanneer wordt het geleverd?

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr.JJ