Klacht: Klacht niet opgelost, ups zegt van wel

op 03 mei 2021 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Heb een kleine 2 maanden geleden producten bestelt uit England. Deze producten heb ik bestelt met een btw nummer voor mijn zaak.
Door de brexit zijn deze producten wat vertraagt waar ik alle begrip voor heb maar nu loopt het 1 na het ander mis en wil hier toch eens duidelijkheid over willen.
Ben een tijd geleden gebeld door een medewerker van ups ([email protected]) en deze persoon vroeg me om mijn email adres voor de nodige documenten door te sturen die nodig zijn voor mijn producten vrij te geven.
Na ons gesprek (in het nederlands) krijg ik een volledige mail in het frans en de documenten ook in het frans. Aangezien ik geen frans versta heb ik meteen gestuurd voor de nederlandse mail, na 1 week en nog 1 mail en een telefoontje naar ups krijg ik eindelijk de documenten in het nederlands( enkel de documenten en niet de mail met de uitleg) vind dit niet kunnen, komt zelfs over alsof ze me expres proberen het moeilijk te maken. Vind niet kunnen dat een medewerker zo onprofessioneel zijn werk doet en dat ik deze ook nog eens moet achterna lopen voor mijn documenten te ontvangen.
Na alles ingevuld te hebben en dit zelf doorgestuurd te hebben naar dienst financiën (voor het eori nummer) krijg ik terug dat het document voor de eori nummer verouderd is en ze dit niet meer aanvaarden.
Heb dit uiteindelijk allemaal zelf in orde gemaakt
en doorgestuurd naar ups.
Heb nadien NIKS meer van ups gehoord en ontvangen. Vorige week krijg ik een factuur waarin staat dat ik een bedrag van 5,19 euro moet betalen omdat ik mijn eerste factuur nog niet heb betaald. Heb nooit een factuur gehad dus weet niet wat ik moet betalen en onder welk referentie ik dit moet betalen.
Ik heb dan weer naar ups dienst facturen gebeld voor uitleg maar in plaats van me gewoon de juiste factuur door te sturen hebben ze me doorverbonden naar de klantendienst van ups. Daar krijg ik iemand aan de lijn waar ik WEER mijn verhaal moet doen en uiteindelijk wordt het gesprek verbroken en krijg ik niemand meer aan de lijn. Weeral moet ik terugbellen naar ups en krijg dit keer iemand anders aan de lijn die het totaal niet begrijpt dat ik een factuur heb gehad en het zelfs niet gelooft. Deze zegt dat er in de case staat dat ik mijn btw nummer nog niet heb doorgegeven maar al de gegevens staan wel op de factuur die ik heb gehad.
Deze persoon kan me helemaal niet helpen en moet uiteindelijk hem maar geloven dat alles in orde komt.
Ben dit kots maar dan ook kots beu. Dacht dat ups een professioneel bedrijf was maar merk dat dit helemaal niet zo is.
Wil mijn producten nu eindelijk eens ontvangen.
1ZA0V7066874289710
1ZA0V7066874887323

Als ik eindelijk mijn producten heb

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 03 mei 2021 om 13:22 geantwoord

Beste Benjamin,

Bedankt voor uw bericht.

Het spijt ons te horen dat u niet de service heeft ervaren die we graag zouden bieden. Ons excuses hiervoor.

Naar mijn gegevens is het pakket op 30 april in HOUTHALEN-HELCHTEREN bezorgt.
Klopt dit ook?

Graag hoor ik van u terug.

UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

Alle klachten die gemeld zijn door Benjavice