Klacht: Geen bewijs betaling invoerrechten

Mvkdt op 12 april 2024 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Deze week heb ik voor mijn pakketje invoerrechten online betaald, deze waren €43. Deze betaling is echter 2 keer afgeschreven! Nu zie ik in de klachten dit probleem regelmatig voorbij komen, waarom wordt hier niet iets aan gedaan??

Tevens heb ik GEEN bewijs van betaling gehad, de mogelijkheid bestaat dat ik bij het aannemen van het pakket voor een 3e keer invoerrechten mag betalen.

Klantenservice tbv facturering schijnt dagelijks maar van 8-12 bereikbaar te zijn?
Verder zou het 3 werkdagen duren voordat de invoerrechtenbetaling verwerkt is?
Wat is dit voor pré-historische werkwijze, bij andere postbedrijven is dit gelijk verwerkt.

Ik had al naar de klantenservice gemaild, toch ook nog maar een keer op deze manier, aangezien men niet echt vlot om lijkt te gaan met afhandelingen als ik de klachten zo terug lees.
Tracknr 1ZV83R826811858570

-Bewijs van betaling invoerrechten
-terugstorten dubbel betaalde invoer kosten

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 15 april 2024 om 13:27 geantwoord

Goedenmiddag Mandy.

Dank je voor het bericht.

Voor het teveel betaalde kun je een mail sturen naar [email protected], met het tracknummer in de onderwerpregel aub.
Stuur ook als bijlage een kopie mee van je bankafschrift van beide betalingen.

Wat betreft de verwerking van de betaling, dit kan kloppen. De bank, UPS, de Douane en dan weer UPS moeten het verwerken in hun systeem en het kan tot 3 werkdagen duren totdat het zichtbaar is bij UPS voor de klant. Dit geld dan ook als bewijs van betaling.
De factuur hiervan krijgt u 7 dagen nadat het pakket is geleverd per post toegezonden.

Indien u nu een bewijs van betaling wilt hebben verzoek ik u om een mail te sturen naar [email protected], wederom met het trackingnummer in de onderwerpregel en de kopie van de bankafschift van de betaling als bijlage. U kunt hierin dan vragen om u een bewijs van betaling toe te zenden.

Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Fred van den B.
UPS Customer Service
Belgium The Netherlands

You may visit us at: http://www.ups.com

Or call UPS Customer Service
Belgium: 078 - 250 877
Netherlands 020 - 5040 500

United Parcel Service Nederland BV
Kamer van Koophandel Amsterdam, Nr : 34089270 , BTW nr: NL 0077.26.892.B01
Statutair gevestigd: Zandsteen 22, 2132 MR Hoofddorp, Nederland

CONFIDENTIALITY NOTICE:
The information contained in and accompanying this communication may be privileged or confidential and is intended solely for the use of the intended recipient(s).
If you are not the intended recipient of this communication please delete and destroy all copies immediately

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mvkdt

Heeft op 22 mei 2024 om 09:19 geantwoord

Beoordeling 5/10 star-3 (10)

Teveel betaalde invoerrechten nog niet terug ontvangen na 1,5 maand

Alle klachten die gemeld zijn door Mvkdt