Klacht: Te late bezorging internationaal pakket China

op 08 mei 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op Donderdag 4 Mei een pakket aangemeld om te verzenden naar China. Hierbij werd duidelijk aangegeven dat als het pakket de volgende dag voor afhalen wordt ingeleverd bij een UPS punt het pakket voor het eind van Maandag 8 Mei bezorgt zou worden. Echter is het pakket verkeerd gesorteerd en bevindt het pakket zich nu (op maandag 8 mei) nog steeds in Nederland terwijl deze vandaag in China bezorgt had moeten zijn. Het betreft zending: 1ZJ9T449040001421. De klant (in China) was niet te spreken over de ontstane vertraging en ik evenmin. Het pakket is als UPS Express Saver aangemeld.

Ik verwacht van UPS een gepaste oplossing in de vorm van een vergoeding voor de latere bezorging en vanwege de onvolkomenheden die zich hebben voor gedaan.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat UPS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

UPS

Heeft op 09 mei 2017 om 09:36 geantwoord

Geachte Jeroen.thooft88,

Wanneer u internationaal verstuurd behoort u bij de zending een commerciële handelsfactuur toe te voegen. Deze heeft u schijnbaar vergeten toe te voegen aan de zending.
Daardoor kunnen wij de zending niet verder sturen. Dat laat de douane simpelweg niet toe.
De sorteerfout is niets anders dan dat wij hem eerst uitsorteerden naar de luchthaven voor vertrek, en werden gestopt door de douane vanwege het ontbreken van export documentatie. Daaropvolgend wordt deze gesorteerd naar een douane kooi.

Wanneer u de zending volgt via ups.com, dan kunt u ervoor kiezen om op de hoogte te blijven van de traceer resultaten, dan ziet u direct wanneer er iets gebeurt wat uw attentie vereist.

Om dit op te lossen, belt u met: 0900 2255 877
toets een nul en u krijgt direct iemand aan de lijn. Zij vragen u om het trackingnummer en zullen u instructies geven hoe dit het snelste op te lossen.

hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

UPS Social Media Team

Bericht van UPS

3 maanden geleden - Geachte Jeroen.thooft88, Wij zien dat uw pakket zijn reis begonnen is naar het verre oosten. Fijn dat de zaak is opgelost. Om zelf op de hoogte blijven van de status van uw zending, kunt u zich aanmelden om notificaties te ontvangen via email en zelfs sms. Mocht er onverhoopt iets voorvallen dat een impact heeft op de normale gang van zaken, stuurt ups u een bericht hierover. Dat kan via deze website worden gestart: https://www.ups.com/WebTracking/track?loc=nl_NL hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, UPS Social Media Team.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen.thooft88@gmail.com