Klacht: Uploaden naar HiDrive / Apparaatback-up / Extreem traag

waardta op 17 juli 2023 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Sinds afgelopen weekend heb ik het pakket HiDrive 500 GB Apparaatback-up 12 maanden aangeschaft.

Echter de uploadsnelheid varieert van een paar kb/s tot misschien net een paar honderd kb/s. Ik heb het contactformulier ingevuld, te samen met bijlagen. De bijlagen bevatten informatie over mijn internetabonnement en welke snelheden er gehaald kunnen worden (upload snelheid is max. 30 Mbit per seconde).
Vanmorgen 2x gebeld met Strato rond 10.30. De eerste keer kreeg ik een persoon te pakken die het niet snapte en mij doorverbond met een techneut. Echter ik kreeg een voicemail.
Daarna gelijk nog een keer gebeld, kreeg ik wederom iemand die alles door elkaar haalde. Ik moest hem wijzen op mijn contactformulier en de bijlagen. Vooral het laatste (bijlagen), vergat deze persoon steeds. Deze medewerker zal (ooit) met een reactie komen per e-mail. Op moment van schrijven, nog geen reactie.
Dit wekt geen vertrouwen op (vooral omdat ik geen tijdsbestek krijg en er ook geen invloed op heb). Wel hebben ze alvast geld van mijn rekening afgeschreven.

Betreft een computer met Windows 11 Home NL met de Strato HiDrive software. Na ongeveer 8 uur mijn computer aan te hebben laten staan, was er slechts 16GB geupload naar HiDrive. Ik ben de enige gebruiker in huis en in de nacht waren er geen andere processen actief.

Ik heb hun aangegeven dat ik mijn abonnement voortijdig wil opzeggen, wegens wanprestaties.Immers men doet voordoen, dat er met volledige uploadsnelheid van je internetprovider naar HiDrive gecommuniceerd kan worden.

Kortom: Ik weet niet waar ik aan toe ben en betaal voor een pakket, wat niet naar een redelijke verwachting werkt. De klantenservice mag wat mij betreft, ook wat professioneler. Ze nemen geen eens de moeite om hulp aan te bieden of de indruk te wekken, dat ze er -echt- meer aan de slag gaan.

Professionele hulp om dit issue te nek om te draaien. Lukt dat niet, mijn contract ontbinden. Ik geef Strato per heden (18-07-2023), 1 week te tijd om te reageren en zijn uiterste best te doen om dit issue op te lossen. Zo niet, dan stel ik Strato in gebreken, omdat het niet aan een redelijkheid van verwachtingen voldoet. Mijn contract wil ik dan ontbinden en mijn reeds betaalde gelden teruggestort.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Strato

Reactie van de melder van de klacht waardta

9 maanden geleden - Helaas neemt Strato jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl.

Reactie van de melder van de klacht waardta

9 maanden geleden - Zojuist de melding gekregen, dat Strato mijn klacht -niet- in behandeling neemt, wat uiteraard schande is uiteraard. Mijn advies: Ga niet met Strato in zee.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Strato nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht waardta

8 maanden geleden - Gisteren kreeg ik een e-mail van Strato wat sloeg op mijn eerste e-mail (uploaden traag). Toen ik meldde dat ik op 18 juli 2023, mijn contract heb opgezegd en dat ik hier een bevestiging van heb gekregen. Mijn account bestaat ook niet meer. Echter Strato houdt zich -niet- aan hun eigen afspraken. Citaat uit de bijlage van de bevestiging van het opzeggen over terugbetaling: We storten dit binnen 14 dagen op je rekening. Hun reactie is nu, dat ik het tussen 3-4 weken gaat duren in plaats van de door hun vermeldde 14 dagen. Nadat ik hun hiermee geconfronteerd heb, kreeg ik als antwoord: Zoals ik eerder had aangegeven,wordt het bedrag binnen 3-4 weken teruggestort. Helaas kan dit niet eerder. Mijn mening is: Hoe serieus neemt Strato zijn eigen dienstverlening, ook al is het contract ontbonden? Eerlijk gezegd: Ik ga er maar vanuit dat ze zich niet aan de 3-4 weken houden en dat ik niets terug krijg.

Reactie van de melder van de klacht waardta

8 maanden geleden - Ondertussen heeft Strato nog steeds niet mijn bedrag teruggestort. Het word nu meer een principe kwestie. Zij geven al een tijdje aan dat het verschuldigde bedrag is overgemaakt, echter weigeren een bewijs van overschrijving te leveren. In plaats daarvan, moet ik maar mijn bank benaderen. Ik wil best mijn bank bellen, echter die vraagt dan om gegevens. Denk dan aan bijvoorbeeld: vanaf welke bank, tegenrekening, naar rekening, datum/tijd en bedrag. Eigenlijk alles wat ik in mijn vorige e-mail ook al om vroeg, en die weigert Strato te geven. En dit terwijl de bewijslast nu bij Strato ligt en niet bij de (voormalige) klant. Zie ook: https://www.invorderingsbedrijf.nl/webwinkel-betaalt-mijn-geld-niet-terug-wat-nu/ . Zo gaat Strato dus om met hun eigen gestelde voorwaarden. Mijn advies blijft: Ga niet met Strato een overeenkomst aan.

Reactie van de melder van de klacht waardta

7 maanden geleden - Gisteren een bericht gekregen van Strato: Ze hebben het nog een keer onderzocht en bleek dat de boekhouding niet het bedrag had teruggestort. Ik moet nog een keer 3-4 weken wachten, op mijn geld (Dit heeft te maken met het verwerkingsproces.). Moet het nog maar zien...

Alle klachten die gemeld zijn door waardta