Klacht: Slimme meter

op 25 mei 2020 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Onze flats aan de Oostervenne en Westervenne in Purmerend hebben het verzoek gekregen om Mee te werken om de bekabeling te vernieuwen. Toen het bij mij gedaan is, kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat ook de meters vervangen waren naar “slimme meters”. Toevallig ben ik hier met mijn werk mee bezig in Amsterdam, en weet dat hier heel veel om te doen is. Ik ben mijn correspondentie met Liander en de uitvoerder, SAB Electro, gaan nalezen en er wordt nergens gepraat over het vervangen van de meters. Ik vind dit ongehoord! Dit mag niet zomaar gedaan worden, hier moet Per huishouden toestemming voor gegeven worden. Wij, de flats, hebben alleen toestemming gegeven voor het vervangen van de kabels. Zo staat letterlijk in de brief van SAB: vervangen wij de aansluitingen tot aan uw meterkast, de reden dat wij de kabels moeten vervangen is omdat deze al zijn verouderd. Belachelijk.

Als ALLE bewoners op de hoogte worden gebracht van het aanbrengen van de Slimme Meters, en zij die dit niet willen alsnog bezwaar kunnen maken.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van

4 maanden geleden - Beste Monique, Bedankt voor je bericht. Wij vinden het erg vervelend dat er buiten jouw wil en medeweten een slimme meter bij je is geplaatst. Onze welgemeende excuses. Wij gaan voor je op zoek naar een passende oplossing. Hiervoor hebben wij wel wat meer informatie van je nodig. Graag ontvangen wij via een privé bericht jouw postcode, huisnummer, e-mailadres en jouw telefoonnummer. Alvast hartelijk bedankt.Met vriendelijke groet, Janneke Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Monique Nieuwlaat

4 maanden geleden - Monique Nieuwlaat, Westervenne 408, 1444 WS Purmerend. [email protected] 06-83231979 Ik zal andere bewoners ook laten weten wat hier speelt. Bewoners mogen zelf kiezen of ze de meters überhaupt willen, en of ze hem uit willen laten lezen.

Bericht van

4 maanden geleden - Beste Monique, Bedankt voor je snelle reactie. Wij sturen jouw klacht door naar de afdeling die de werkzaamheden heeft voorbereid en laten uitvoeren. Deze afdeling neemt contact met je op voor een passende oplossing. Heb je binnen drie werkdagen nog geen contact gehad? Dan horen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Janneke Namens het Liander Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Monique Nieuwlaat