Klacht: Popal vouwfiets

Tvvelsen op 15 maart 2017 over Obelink Winterswijk in de categorie Internetshops - Camping & Outdoor

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Voor een aantal maantal terug heb ik via Obelink een vouwfiets aangeschaft voor €299.
Toen ik voor het eerst de fiets uit de doos haalde, merkte ik al op dat het vouwmechanisme erg stroef open en dicht ging.
Ik was in de veronderstelling dat dit een kwestie van vaker in- en uitvouwen was dus ben de fiets gaan gebruiken.
Echter werd het met de dag erger. Ook regen had enorm veel invloed op de fiets. Na twee weken gebruik had deze meer roestplekken dan de vouwfiets die ik al twee jaar in bezit en gebruik had.
Na enkele recensies op internet gevonden te hebben zag ik dat het vaker voorkwam bij dit merk. Ik heb de fiets teruggestuurd.

Obelink wilde mij maar een deel van mijn geld teruggeven vanwege de gebruikerssporen. Ze spraken over een waardevermindering van €50. Ik ging hier niet mee akkoord en heb een nieuwe fiets toegestuurd gekregen. Niet op gefietst omdat het mechanisme niet dichtgeklikt kon worden! Ik zette voldoende kracht en normaliter moet dit gewoon soepel gaan. De vouwfiets was doordat deze niet dichtgeklapt kon worden niet bruikbaar. Ik heb deze meteen teruggedaan in de doos en zelfs extra materiaal aangeschaft om de fiets beschermd terug te sturen.

Obelink claimt dat er niets mis is met de fiets en wederom gebruikerssporen heeft. Onmogelijk dat dit van mij afkomt aangezien ik er dus niet op heb gefietst. Wederom wilden ze waarde aftrekken.

Ik ben al lang met Obelink in gesprek, zowel over de telefoon als over de mail. Nu willen zij mij, volgens hen, tegemoet komen door maar een waardeaftrek van €25 af te trekken. Ik ga hiermee niet akkoord. De fiets is geen deugdelijk product. En na alles wat er is gebeurd in de afgelopen maanden wil ik graag een oplossing.

Gewenste Oplossing:

Ik wil het volledige aankoopbedrag terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Obelink Winterswijk over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Obelink Winterswijk in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Obelink Winterswijk een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Obelink Winterswijk

Heeft op 17 maart 2017 om 12:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Obelink Winterswijk

8 jaren geleden - Om een beroep te kunnen doen op garantie met geld retour dient aan een aantal voorwaarden voldaan te worden. Het product dient ongebruikt en in originele verpakking retour gestuurd te worden binnen de daarvoor geldende termijn. Het artikel dat wij retour ontvingen was gebruikt en daarmee vervalt het recht op geld retour, op voorwaarde dat wij het product kunnen repareren of omruilen voor hetzelfde artikel. Wij hebben aan deze voorwaarde voldaan, echter wenst de klant het artikel niet meer te ontvangen. Om de klant toch nog enigszins tegemoet te komen willen wij het bedrag retour storten, met aftrek van €25,- vanwege de gebruikerssporen. Wij kunnen dit artikel immers niets meer als nieuw verkopen en zullen dit bedrag in mindering brengen op de verkoopprijs van dit gebruikte artikel. Wij denken de klant hiermee meerdere passende oplossingen aangeboden te hebben en ruimschoots aan onze plicht voldaan te hebben. Met vriendelijke groet, Team Obelink Vrijetijdsmarkt

Alle klachten die gemeld zijn door