Klacht: GEEN laagste prijsgarantie

G Renting op 24 juli 2023 over Obelink Winterswijk in de categorie Internetshops - Camping & Outdoor

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Laagste prijsgarantie
30-06-23 een Powerstation besteld bij Obelink voor 999,-
Echter later die dag zag ik dit zelfde product voor 899,- bij een andere aanbieder. Een verschil van 100,- en zeker de moeite waard om een beroep te doen op de Laagste Prijsgarantie door Obelink.
Dezelfde dag nog met Obelink gebeld en medewerkster zei dat ik dan idd gebruik kon maken van laagste prijsgarantie. Aldus het betreffende formulier ingevuld en verstuurd.
En, u raadt het waarschijnlijk al; op moment dat er bij Obelink wordt gekeken, is het product van 100,- goedkoper uitverkocht. Dus geen laagste prijs garantie….
Echter na verschillende mails en telefoontjes en screenshots van betreffende site met datum/tijd op de dagen dat de Powerstation alsnog voor 899,- te koop was. De telefoontjes op 12 en 13 juli zorgden er voor dat de medewerksters de betreffende site zelf hebben bekeken en hebben bevestigd dat de prijs idd 100,- goed koper was. Ook zeiden de medewerksters dat zij dit zouden doorgeven aan betreffende persoon , namen bekend, die als eerste onze aanvraag in behandeling heeft genomen. De datums van screenshots 12-07 en 13-07
En wederom raadt u het waarschijnlijk al; Op moment dat Obelink vrijdag 14-7 weer kijkt bij de andere site/aanbieder is de Powerstation daar te koop voor 949,-
Een verschil van 50,-
En daar waar wij 13 dagen over doen om tot een oplossing te komen, is het Obelink die dan wel opeens besluit om maar 50,- over te maken naar ons.
Maar…..dit noem ik geen laagste prijsgarantie. Dit is aan het lijntje houden en wachten tot een aanbieder kennelijk zijn prijs verhoogd of niet meer op voorraad heeft.
Dat Obelink dan ook tot wel 4 dagen later op mails reageert maakt de communicatie ook erg vervelend.
Het verschil was 100,- en geen 50,- op moment dat wij reclameerden en de keren daarna dat ik medewerkster telefonisch heb gesproken.
Obelink komt in die zin hun laagste prijsgarantie niet na, en stelt zich achter de voorwaarde dat een ander bedrijf het product op voorraad dient te hebben.. Als dan het bedrijf het product niet meer heeft, terwijl ik bewijs heb dat op bepaalde datums het product wel te koop was, telt dus niet voor Obelink.

Gewenste Oplossing:

Het nakomen van de laagste prijsgarantie, en niet de helft van het verschil.
Als Obelink hun laagste prijsgarantie niet kan nakomen , is dit misleiding van mij als klant en dit is niet correct.

Beoordeling 6/10 star-3 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Obelink Winterswijk over deze klacht.

Bericht van Obelink Winterswijk

1 jaar geleden - Hi Sjoukje, bedankt voor je review. Het is erg vervelend dat dit het geval is, onze excuses voor het ongemak. De voorwaarden van onze laagste prijsgarantie zijn: - Het product moet identiek zijn aan het product van de andere aanbieder. - Bij een tijdelijke actie van de andere aanbieder kunnen wij je niet tegemoetkomen in de prijs. - De prijs van de andere aanbieder moet actueel zijn. Dat wil zeggen: het product moet op voorraad zijn. - Wij kijken naar de totaalprijs van de andere aanbieder inclusief verzendkosten. - Het mag niet gaan om een product van een verkooppartner. Helaas voldeed je aanvraag hier niet aan, en konden we niet volledig meegaan in de laagste prijsgarantie. Op dit moment is de klantenservice erg druk, hierdoor is de reactietijd ook langer dan je van ons mag verwachten. De klantenservice doet hun best iedereen zo snel en zo goed mogelijk te helpen. Groeten team Obelink

Reactie van de melder van de klacht G Renting

1 jaar geleden - De aanvraag zou niet hebben voldaan aan de door Obelink gestelde voorwaarden mbt laagste prijsgarantie. Waarom dan wel deels meegaan in de laagste prijsgarantie ?? Aan welke voorwaarde voldeed het product dan wel ?? En: - het product was hetzelfde, de Ecoflow Delta 2 Powerstation - het was geen tijdelijke actie, gezien de gemaakte foto's van verschillende tijden en dagen en door verschillende medewerksters van Obelink geconstateerd. Er stond ook geen tekst bij die wees op een actie o.i.d. - het product was ten tijde van reclameren mbt laagste prijsgarantie op voorraad. ( ook door medewerksters geconstateerd terwijl zij op die momenten op de site van desbetreffende aanbieder keken) - de aanbieder is een zelfstandige aanbieder en geen verkooppartner. Ik begrijp dus niet waarom Obelink zich dan met hand en tand verzet om aan de laagste prijs garantie te ontkomen. Maak als bedrijf je woorden waar, doe niet zo moeilijk en neem dan gewoon je verlies. Zo werkt dat als je met een laagste prijsgarantie werkt. Dat het erg druk is en daardoor de reactietijd van Obelink ook langer is dan gewend, zorgt er dus ook voor dat er NIET op tijd wordt gereageerd als er een beroep wordt gedaan op de laagste prijsgarantie. Vreemd hoor, ik stuur bewijzen mee , er zijn enkele medewerksters die de lagere prijs van andere aanbieder ook hebben gezien. Zij ( dames M en B ) zouden dit doorgeven aan dame T, die als 1e mijn aanvraag ontving. Maar dan nog heeft Obelink een andere kijk op het geheel. Kortom, het verschil in prijs was geen 50-, maar 100,-, ten tijde van ons beroep op de laagste prijsgarantie en ook van enkele dagen erna. Dat Obelink pas kijkt op de site en de andere aanbieder zijn prijs heeft verhoogd ( 949,-) dat kan, maar er zijn bewijzen van een prijs van 899,- Kom op Obelink, klachten als deze zijn niet in jullie belang. Gewoon eerlijk en correct afhandelen en niet wachten totdat ik als klant misschien wel afhaak G.Renting

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Obelink Winterswijk in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door G Renting