Klacht: Niet nakomen gemaakte afspraken mbt abonnements wijziging

op 21 april 2016 over BEN in de categorie Mobiele Telefonie

Op maandag 18 04 2016 heb ik gebeld met de klantenservice van BEN om te vragen of ik mijn abonnement kan wijzigen.
Aangezien ik met 2500 MB per maand niet uitkom, is mij voorgesteld door de desbetreffende medewerkster om gebruik te maken van de ‘verdubbelaar’.
Dan zou ik dus in totaal 5000 MB per maand krijgen voor een meerprijs van 7.50 euro.
Dat gaat mij dan 36 euro per maand kosten ipv 28.50 euro.
Perfect geregeld….. Dacht ik.

Op dinsdag 19-4-2016 zou het nieuwe abonnement ingaan , naar rato uiteraard.
Maar aangezien er op de 19e nog steeds op de BEN app stond dat ik een abonnement van 2500 MB heb, heb ik voor de zekerheid de klantenservice weer gebeld of alles wel goed geregeld is.

De mijnheer die ik aan de lijn kreeg antwoorde bevestigend en zei dat het een paar dagen duurt voor de app is bijgewerkt.
Prima, klonk logisch.
De laatste 2 dagen heb ik extra veel gebruik gemaakt van internet, aangezien ik +/-1000 MB extra zou krijgen deze maand.

Nadat ik vanmiddag ineens geen internet meer had(BEN pause is geinstalleerd), heb ik wederom de klantenservice gebeld en om opheldering gevraagd.

Volgens de mevrouw die ik aan de lijn kreeg blijk ik helemaal niet te kunnen wijzigen met mijn abonnement.
Nadat ik redelijk geirriteerd werd, heb ik gevraagd of ze beide gesprekken wilden terug luisteren waarin mij alles toegezegd is.
Dat is uiteindelijk gebeurd en -uiteraard-klopte alles wat ik vertelde.

Van 1e gesprek ,waarbij ik mijn abonnement wijzigde, blijkt niet eens een notitie of wijziging te zijn!
Van het 2e gesprek, waarbij de mijnheer zei dat alles geregeld was, was wel een notitie gemaakt.
Doordat ik de tijden doorgaf waarop ik gebeld had , konden ze de opgenomen gesprekken(en beloften!!) terug luisteren.

Nadat ik steeds bozer werd, is de medewerkster gaan overleggen wat ze alsnog voor mij konden betekenen, aangezien de ‘schuld’ overduidelijk bij hen ligt.

Nu komt het:
Ze bood mij aan om uiteindelijk toch de mb verdubbelaar toe te passen zoals eerder beloofd, maar als ik 4G wil, kost me dat 7 euro extra.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, aangezien ze weten dat ik dat er wel bij neem.
Niet voor niks heb ik bij BEN een 2-jarig abonnement afgesloten INCLUSIEF 4G!
Over sigaar uit eigen doos gesproken.

Aangezien ik weinig keus had omdat ik nu zonder internet zit en dit niet kan opwaarderen zonder Wifi, ben ik akkoord gegaan met de verdubbelaar zonder 4G .
Wel met de kanttekening dat ik het hier niet bij laat zitten en verder actie ga ondernemen.

De verdubbelaar blijkt via een andere afdeling ingeschakeld te moeten worden, terwijl ik zonder mb’s zit zoals reedseerder gezegd
Dat zou tussen de 3 en 5 dagen gaan duren.

Voordat ik op wilde hangen deelde de medewerkster mij nog even snel mee dat mijn abonnement nu 39.50 euro (ex 4G)gaat kosten ipv de 36 euro waar we het de hele tijd over gehad hebben, aangezien ze er anders niet mee wegkomen.
Ze wilden ook de extra kosten niet compenseren die ik moet maken om extra mb’s te kopen om deze maand uit te zingen.

Toen heb ik maar gezegd dat ik helemaal niks meer wil wijzigen maar het er niet bij laat zitten.

Om een heel lang verhaal kort te maken:

Ik wil gewoon volgens afspraak voor 36 euro per maand gebruik maken van de verdubbelaar, incl 4G.
Ik begrijp echt niet dat zo'n groot bedrijf hun gemaakte fouten en valse beloften niet willen herstellen op een klantvriendelijke manier.
Wij als klant moeten ons altijd aan gemaakte afspraken houden, dat verwacht ik andersom ook.
Tenzij BEN klantentevredenheid niet hoog in het vaandel heeft staan

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BEN

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BEN nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Remon de Goeij

8 maanden geleden - Naar aanleiding van een brief die ik naar de klantenservice van Ben heb gestuurd, is de klacht naar volle tevredenheid opgelost. Klacht opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Remon de Goeij