Klacht: Niet getekend voor ontvangst

Vaantje23 op 11 april 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 12 april 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Sylvana, Bedankt voor je bericht. Dit is niet zo mooi te moeten horen. Zeker als je hier al melding van hebt gemaakt en dat de chauffeur hier op aangesproken zou worden. Ik heb even aan de hand van je...

Klanttevredenheid: 2.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 11 april 2018

Een klant heeft klachten over de bezorgservice van DPD, waarbij een bezorger herhaaldelijk pakketten in de hal heeft neergezet zonder handtekening of communicatie. Na een telefoongesprek waarin beloofd werd dat de bezorger excuses zou aanbieden, bevestigde de bezorger bij een latere levering dat hij geen spijt had van zijn eerdere handelen.

Mijn Klacht:

Door een bezorger uit het depot van Amsterdam is er tot twee keer aan toe mijn pakket in de hal neergezet zonder iets te zeggen en zonder een handtekening te zetten. Ik heb hier voor gebeld gister 10 april en hier zou wat van gezegd worden en hij moest zijn excuses maken.

Vandaag 11 april komt hij het derde pakket brengen. Ik doe netjes de deur open ik hoor niks maar zie hem in de camera mijn pakket pakken. Vervolgens belt ie weer aan ik roep weer drie keer en hoor weer niks waardoor ik vervolgens maar de deur open doe.

De bezorger komt aan mijn deur en ik teken voor ontvangst. Ik vraag hem netjes of hij mijn pakketten die daarvoor zijn geleverd in de hal heeft gezet waarop hij ja zegt en totaal geen spijt heeft dat hij mijn pakketten zet waar iedereen bij kan en vervolgens een handtekening zet die niet van mij is! Dit is toch echt fraude als iemand een handtekening zet die niet van jou is. Hij vertelde mij ook maar even dat dit de normale gang van zaken is en dat ik er rekening mee moest houden dat dit de volgende keer weer zou gebeuren. Alles behalve excuses! Hij was enorm onbeschoft en vond dat hij ondanks dat hij is aangesproken het goed had gedaan Ik vind het dan ook niet fijn dat iemand zo met mijn post omgaat en daarbij valse handtekeningen zet! Let dan ook beter op je personeel of zorg dat er consequenties aan vast zitten als ze dit doen.

Gewenste Oplossing:

Een excuses hoef ik niet meer aangezien hij het normaal vind dit te doen. Het lijkt me dan ook het beste dat jullie weten dit soort bezorgers als medewerkers te hebben. Een tip een ander bezorger die niet fraudeert lijkt me beter en een goed oplossing!

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 12 april 2018 om 16:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Vaantje23

Heeft op 13 april 2018 om 08:43 geantwoord

Beoordeling 2/10 star-1 (10)

Dit is mij de eerste keer ook al verteld en waar het mij om gaat is dat er ook nog eens fraude is gepleegd met mijn handtekening.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM