Klacht: Na plaatsen slimme meter gaslekkage geconstateerd

op 05 februari 2018 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 29 Jan 2018 is er een slimme meter geplaatst in mijn woning.
Na het plaatsen heeft de installateur de gas kranen dicht gedraaid volgens hem een gas lekkage.
Die zelfde dag liander gebeld wat te doen, aangezien het een koopwoning betreft moest ik zeld een installatie bedrijf inschakelen om lekkage op te sporen.
De volgende dag is er een erkend bedrijf geweest om lekkage op te sporen.
Na alles gecontroleerd te hebben zat de lekkage in de flexibele pijp van meter naar gasleiding! Deze materialen had het bedrijf niet op voorraad en liander maar weer gebeld over waar de lekkage zat. Monteur van liander had het probleem binnen 5 min opgelost. Volgens hem een duister gebied wie deze slang/ lekkage toebehoort! Maar zonder die flexibele slangen kan de meter niet draaien. Mijn vraag is ik zit nu met een rekening van €172,64 voor de werkzaamheden van het erkende installateur bedrijf die ik zelf moest inschakelen. Na mijn idee zijn die kosten nu gemaakt door een fout bij plaatsen slimme meter. Is nu een welles nietes spelletje, volgens liander zijn deze kosten voor mijzelf.
Maar ik denk dat bij istaleren nieuwe meter de flexibele pijp is gaan lekken.
Of verkeerd de druk gemeten? Maar zonder die pijp geen getallen op de slimme meter. Wie geeft mij raad, hoe pak ik dit nu aan. Lekker geregeld zo!!

Gewenste Oplossing:

Als ik de oplossing weet, met een eerlijke en duidelijke uitleg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Liander nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 12 februari 2018 om 13:09 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Dianne Zambon