Klacht: Meters werken niet goed

op 20 maart 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Opeens moet ik 759 !! Euro terugbetalen. Opeens is zowel gas als stroomverbruik verdubbeld!!! Sinds ik die slimme meter heb. Ik vind het belachelijk veel. Er is niks veranderd in mijn flat. Heb al met de Nuon gebeld en met jullie. Ik word vh kastje naar de muur gestuurd. Word er gek van. Los het aub zo snel mogelijk op!
Ps ik weet niet vanaf wanneer ik n contract heb met jullie
O ja. Ik wil van mijn slimme meter af

Als het is opgelost!!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

1 maand geleden - Geachte mevrouw van Buel, U geeft aan dat uw verbruik verdubbeld is sinds de plaatsing van de slimme meters. Vindt u dat uw verbruik hoog is? Neem contact op met uw energieleverancier. Uw energieleverancier is het aanspreekpunt voor alle administratieve zaken rond uw energieverbruik en meterstanden. Als netbeheerder kunnen en mogen wij u hier niet mee helpen. Wat bespreekt u met uw energieleverancier? Neem in ieder geval de volgende vragen met de energieleverancier door: 1.Geeft u de juiste meterstanden door? Kijkt u op de juiste meter? 2.Heeft de energieleverancier meterstanden geschat, nu of in het verleden? 3.Verbruikt u wel echt meer dan de voorgaande jaren? 4.Heeft de energieleverancier haar tarieven veranderd? 5.Over welke periode berekent uw leverancier uw jaarnota? Een jaar of misschien een langere periode? 6.Heeft u meer verbruikt door bijvoorbeeld uitbreiding van apparatuur, een defect aan een apparaat, gezinsuitbreiding of uw leefpatroon (bijvoorbeeld vaker thuis zijn)? Denkt u dat uw meter defect is? Heeft u alle vragen met uw energieleverancier doorgenomen? En denkt u dat uw meter uw verbruik niet goed registreert? Dan kunt u de meter laten controleren. Houd daarbij rekening met het volgende. 1.Blijkt uit de controle dat uw meter wel goed functioneert? Dan betaalt u zelf de kosten van de meterijking. De precieze kosten zijn afhankelijk van het product dat u laat controleren en het type metercontrole dat u kiest. 2.In de praktijk blijkt dat het zeer zelden voorkomt dat een elektriciteits- of gasmeter defect is. Er is vrijwel altijd een andere oorzaak voor het hoge verbruik. Ons advies is dan ook alle mogelijke oorzaken uit te sluiten, voordat u de meter laat controleren. Wilt u een metercontrole? Dan vraagt u de metercontrole aan via onze website: https://www.liander.nl/consument/meters/metercontrole. Daar vindt u ook de precieze kosten. Wij kunnen uw slimme meters vervangen voor digitale meters zonder uitleesfunctie. De kosten hiervoor bedragen EUR 72,60 inclusief btw. Met vriendelijke groet, Ian Ribbes Liander Team Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door S van Buel