Klacht: Liand vraagt geld

op 20 april 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Mijn moeder van 77 jaar oud zit met stroomstoring .
Blijkt dat een van de zekeringen zijn kapot het is heel maklijk te vervangen maar omdat daar een zegel van liander er op zit mocht niemand daar aan komen en elke keer dat zekering is kapot dan moet liander bellen en 77,40 betalen om dit te vervangen .
Dit vinden wij niet eerlijk en als wij bellen Liander heeft zeer slechten klanten service
De telefonisten van Liander zijn totaal niet klant vriendelijk .
Liander doet macht misbruik omdat liander de leverancier van Stroom is daarom doet zo moeilijk met klanten .
Dit mag niet dit is macht misbruik

Ik wil dat de probleem wordt opgelost en stroom aansluiting voor mijn moeders huis wordt maklijker gemaakt net als die van andere beuren zo dat mijn moeder niet in deze probleem blijft.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

Bericht van Liander

7 dagen geleden - Geachte heer/mevrouw Shagol, U heeft veelvuldig contact gehad met de storingsdienst over deze storing. Daarbij is u aangegeven dat er mogelijke kosten zijn van 77.40 euro als blijkt dat de storing door de installatie van de woning veroorzaakt is. U heeft hierop aangegeven dat u het er niet mee eens bent dat deze kosten belast gaan worden aan uw moeder. U vind dat dit bij de service van Liander hoort. Onze hoofdzekeringen kunnen maar op 2 manieren kapot gaan. De eerste reden is dat er iets in de woning een storing veroorzaakt waarbij de hoofdzekering dit niet kan opvangen. Dan worden er kosten in rekening gebracht bij de klant omdat de installatie in de woning de oorzaak is. Dan zal er een installateur moeten komen om de storing in de woning te verhelpen, zodat dat in de toekomst er geen zekering van Liander meer kapot gaat. De andere reden is een storing vanuit Liander zelf en dan worden er geen kosten in rekening gebracht en zullen wij de leidingen naar de woningen moeten controleren en repareren om te voorkomen dat er nog een stroomstoring komt. Doordat u heeft aangegeven niet akkoord te zijn met de kosten, is er geen monteur bij u geweest om goed na te kunnen kijken waardoor deze storing is ontstaan. En heeft hij deze ook niet kunnen repareren voor uw moeder. Wij kunnen dit probleem alleen oplossen voor u als u akkoord gaat met de kosten en een monteur kan komen om te onderzoeken wat er aan de hand is. Webcareteam Liander

Reactie van de melder van de klacht Shagol

7 dagen geleden - Ik ben niet mee eens Waarom moet mijn moeder de kosten voor betalen zij heeft all een extra servies abonnement bij Talis zo dat als er iets kapot gaat zo dat hun komen maken maar in deze geval zegt Talis moet liander maken en liander wil geld . Terwijl bij de beuren is niet zo hun hoefen niets te betallen aan liander omdat hun stroom is 1 vaze en bij mijn moeder is 3 vaze zo kan elke keer een probleem zij. En mijn moeder moet 77 daar voor betallen om alleen een zekering te wisselen Mijn moeder is 77 jaar oud zij weet helemaal niets van dit sorten problemen en ik wil niet dat zij wordt hier de dupe van . Zij zit nu ook zonder stroom dankzij Liander met een kleine zegeltje op de zekeringkast kan de zekering niet verwisselt worden Noemen jullie dit een servies Nee hoor ik noem het oplechten . Waarom moet alleen bij een huis zo en bij andere anders Dit vind ik niet eerlijk van zo een grote bedrijf die zo wilt geld paken van ouderen.

Reactie van de melder van de klacht Shagol

7 dagen geleden - Ik ben niet mee eens Waarom moet mijn moeder de kosten voor betalen zij heeft all een extra servies abonnement bij Talis zo dat als er iets kapot gaat zo dat hun komen maken maar in deze geval zegt Talis moet liander maken en liander wil geld . Terwijl bij de beuren is niet zo hun hoefen niets te betallen aan liander omdat hun stroom is 1 vaze en bij mijn moeder is 3 vaze zo kan elke keer een probleem zij. En mijn moeder moet €77 daar voor betallen om alleen een zekering te wisselen Mijn moeder is 77 jaar oud zij weet helemaal niets van dit sorten problemen en ik wil niet dat zij wordt hier de dupe van . Zij zit nu ook zonder stroom dankzij Liander met een kleine zegeltje op de zekeringkast kan de zekering niet verwisselt worden Noemen jullie dit een servies Nee hoor ik noem het oplechten . Waarom moet alleen bij een huis zo en bij andere anders Dit vind ik niet eerlijk van zo een grote bedrijf die zo wilt geld paken van ouderen mensen .

5 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Liander nog niet in behandeling is genomen.

9 uur geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

9 uur geleden - Geachte heer/mevrouw Shagol, Wij kunnen dit probleem alleen oplossen voor u als u akkoord gaat met de eventuele kosten. Dan kan één van onze monteurs onderzoeken wat er aan de hand is. Het kan zijn dat de storing door ons is veroorzaakt, uiteraard hoeft u dan niets te betalen. Is de storing veroorzaakt door de binnenhuisinstallatie? Dan ontvangt u een factuur van 77.40 euro. U geeft aan dat uw moeder een abonnement heeft bij Talis. Ik adviseer u contact op te nemen met Talis om te vragen wie er verantwoordelijk is voor de eventuele kosten. Talis kan niet de storing oplossen. Alleen wij kunnen dit voor uw moeder oplossen. Webcareteam Liander

Alle klachten die gemeld zijn door Shagol