Klacht: Liand vraagt geld

op 20 april 2017 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Mijn moeder van 77 jaar oud zit met stroomstoring .
Blijkt dat een van de zekeringen zijn kapot het is heel maklijk te vervangen maar omdat daar een zegel van liander er op zit mocht niemand daar aan komen en elke keer dat zekering is kapot dan moet liander bellen en 77,40 betalen om dit te vervangen .
Dit vinden wij niet eerlijk en als wij bellen Liander heeft zeer slechten klanten service
De telefonisten van Liander zijn totaal niet klant vriendelijk .
Liander doet macht misbruik omdat liander de leverancier van Stroom is daarom doet zo moeilijk met klanten .
Dit mag niet dit is macht misbruik

Ik wil dat de probleem wordt opgelost en stroom aansluiting voor mijn moeders huis wordt maklijker gemaakt net als die van andere beuren zo dat mijn moeder niet in deze probleem blijft.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

Bericht van Liander

2 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Shagol, U heeft veelvuldig contact gehad met de storingsdienst over deze storing. Daarbij is u aangegeven dat er mogelijke kosten zijn van 77.40 euro als blijkt dat de storing door de installatie van de woning veroorzaakt is. U heeft hierop aangegeven dat u het er niet mee eens bent dat deze kosten belast gaan worden aan uw moeder. U vind dat dit bij de service van Liander hoort. Onze hoofdzekeringen kunnen maar op 2 manieren kapot gaan. De eerste reden is dat er iets in de woning een storing veroorzaakt waarbij de hoofdzekering dit niet kan opvangen. Dan worden er kosten in rekening gebracht bij de klant omdat de installatie in de woning de oorzaak is. Dan zal er een installateur moeten komen om de storing in de woning te verhelpen, zodat dat in de toekomst er geen zekering van Liander meer kapot gaat. De andere reden is een storing vanuit Liander zelf en dan worden er geen kosten in rekening gebracht en zullen wij de leidingen naar de woningen moeten controleren en repareren om te voorkomen dat er nog een stroomstoring komt. Doordat u heeft aangegeven niet akkoord te zijn met de kosten, is er geen monteur bij u geweest om goed na te kunnen kijken waardoor deze storing is ontstaan. En heeft hij deze ook niet kunnen repareren voor uw moeder. Wij kunnen dit probleem alleen oplossen voor u als u akkoord gaat met de kosten en een monteur kan komen om te onderzoeken wat er aan de hand is. Webcareteam Liander

Reactie van de melder van de klacht Shagol

2 maanden geleden - Ik ben niet mee eens Waarom moet mijn moeder de kosten voor betalen zij heeft all een extra servies abonnement bij Talis zo dat als er iets kapot gaat zo dat hun komen maken maar in deze geval zegt Talis moet liander maken en liander wil geld . Terwijl bij de beuren is niet zo hun hoefen niets te betallen aan liander omdat hun stroom is 1 vaze en bij mijn moeder is 3 vaze zo kan elke keer een probleem zij. En mijn moeder moet 77 daar voor betallen om alleen een zekering te wisselen Mijn moeder is 77 jaar oud zij weet helemaal niets van dit sorten problemen en ik wil niet dat zij wordt hier de dupe van . Zij zit nu ook zonder stroom dankzij Liander met een kleine zegeltje op de zekeringkast kan de zekering niet verwisselt worden Noemen jullie dit een servies Nee hoor ik noem het oplechten . Waarom moet alleen bij een huis zo en bij andere anders Dit vind ik niet eerlijk van zo een grote bedrijf die zo wilt geld paken van ouderen.

Reactie van de melder van de klacht Shagol

2 maanden geleden - Ik ben niet mee eens Waarom moet mijn moeder de kosten voor betalen zij heeft all een extra servies abonnement bij Talis zo dat als er iets kapot gaat zo dat hun komen maken maar in deze geval zegt Talis moet liander maken en liander wil geld . Terwijl bij de beuren is niet zo hun hoefen niets te betallen aan liander omdat hun stroom is 1 vaze en bij mijn moeder is 3 vaze zo kan elke keer een probleem zij. En mijn moeder moet €77 daar voor betallen om alleen een zekering te wisselen Mijn moeder is 77 jaar oud zij weet helemaal niets van dit sorten problemen en ik wil niet dat zij wordt hier de dupe van . Zij zit nu ook zonder stroom dankzij Liander met een kleine zegeltje op de zekeringkast kan de zekering niet verwisselt worden Noemen jullie dit een servies Nee hoor ik noem het oplechten . Waarom moet alleen bij een huis zo en bij andere anders Dit vind ik niet eerlijk van zo een grote bedrijf die zo wilt geld paken van ouderen mensen .

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Liander nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van Liander

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Shagol, Wij kunnen dit probleem alleen oplossen voor u als u akkoord gaat met de eventuele kosten. Dan kan één van onze monteurs onderzoeken wat er aan de hand is. Het kan zijn dat de storing door ons is veroorzaakt, uiteraard hoeft u dan niets te betalen. Is de storing veroorzaakt door de binnenhuisinstallatie? Dan ontvangt u een factuur van 77.40 euro. U geeft aan dat uw moeder een abonnement heeft bij Talis. Ik adviseer u contact op te nemen met Talis om te vragen wie er verantwoordelijk is voor de eventuele kosten. Talis kan niet de storing oplossen. Alleen wij kunnen dit voor uw moeder oplossen. Webcareteam Liander

Reactie van de melder van de klacht Shagol

1 maand geleden - Talis zegt liander moet maken En Liander zegt Talis vragen het is Makkelijk voor jullie om onz te sturen naar Talis en Talis naar jullie . Mjn moeder zit nogsteeds Zonder stroom . Dit geeft mijn moeder veel stress zij is 77 en ziek .ik heb op verschelende plekken Online deze verhaal geplaats Ik Ga deze verhaal ook in de krant plaatsen en vraag ik voor help aan mensen of ene of andere instanties om hier iets aan te doen dit vind ik Misbruik want Groote bedrijven als Liander kan Makkelijk deze probleem oplossen maar doen ze niet niet iedereen is in staat om Makkelijk te kunnen betalen Talis gaat deze Niet Makken En Liander wil ook niet Makken dan blijft mijn Moeder zonder stroom ik zeg het nog mals zij is 77 zij heeft dat geld niet om te betallen aan Liander .

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 30 april 2017 om 10:17 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Shagol,

Wij kunnen dit probleem alleen oplossen voor u als u akkoord gaat met de eventuele kosten. Dan kan één van onze monteurs onderzoeken wat er aan de hand is. Als blijkt dat de storing door ons is veroorzaakt, hoeft u inderdaad niets te betalen. Is de storing veroorzaakt door de apparatuur in de woning van uw moeder, dan ontvangt u een factuur van 77.40 euro. Zoals eerder aangegeven kan Talis de storing niet oplossen. Doordat wij verantwoordelijk zijn voor de aansluiting, mogen wij alleen hieraan komen. De situatie bij de buren kunnen wij niet vergelijken met de situatie van uw moeder. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom er wel betaald moet worden en waarom er niet betaald moet worden. U geeft aan dat uw moeder tot op heden geen stroom heeft. Wij willen u adviseren om akkoord te gaan met de eventuele kosten, zodat wij het probleem kunnen oplossen voor uw moeder. Wij kunnen niets anders voor u betekenen als u hier niet mee akkoord gaat.

Webcareteam Liander

Heeft op 30 april 2017 om 10:45 geantwoord

Ik heb geen vertrouw aan deze deal van Liander ik heb geen verstand van Stroom en mijn Moeder die 77 jaar oud is helemaal niet
De monteur van Liander kan van alles zegen die in voordeel is voor liander
Ik wil dat Liander die deze probleem oplost voor mijn moeder zonder kosten

Alle klachten die gemeld zijn door Shagol