Klacht: Opzeggen abonnement lukt niet

Carlolebara op 16 februari 2024 over lebara in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb tijdig mijn Sim Only abonnement opgezegd maar Lebara blijft doodleul mijn abonnenment verlengen en rekeningen incasseren!

Gewenste Oplossing:

Onterechte betalingen wil ik terug en ik wil van dat abonnement af.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over lebara
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over lebara

Reactie van de melder van de klacht Carlolebara

1 jaar geleden - Abonnement is niet op te zeggen en onbeperkt bellen is een lokkertje en gewoon niet waar.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over lebara nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Carlolebara

2 maanden geleden - Oldenzaal, 16 januari 2024 Geachte heer, mevrouw, Ik schrijf u deze brief om mijn wettelijke recht tot klacht in te roepen onder toepassing van consumentenbeschermende wetten en relevante regelgevingen. Het vertrouwen in uw organisatie Lebara Mobile is helaas geschaad vanwege uw recente handelingen. Bij deze wil ik mijn beklag doen over mijn abonnement bij Lebara Mobile. Tijdig en volgens de voorwaarden van ons contract, heb ik mijn Sim Only abonnement bij u opgezegd, maar tot mijn verbazing blijft Lebara Mobile mijn abonnement onrechtmatig verlengen en incasso's uitvoeren van mijn rekening. Dit is in directe strijd met de Wet van 12 maart 1976 betreffende de regeling van de contracten tot het verrichten van bepaalde diensten, Artikel 6:237 BW. Het onterecht incasseren en verlengen van een overeenkomst na opzegging door de consument wordt als onredelijk bezwarend beschouwd. Ik verzoek u dan ook, volgens bovenstaande wetgeving, om de in rekening gebrachte bedragen die zijn geïncasseerd na mijn opzegging per direct aan mij terug te storten. Daarnaast eis ik dat u de ongewenste en onrechtmatige verlenging van het contract stopt. Ik verwacht dat u onmiddellijk actie zult ondernemen om deze kwestie te rectificeren en een duidelijk bewijs van deze rectificatie naar mij te sturen. Mocht mijn klacht niet binnen een redelijke termijn (14 dagen) naar mijn tevredenheid zijn opgelost, dan behoud ik mij het recht voor om deze zaak voor te leggen aan de Ombudsman voor de Telecommunicatie. Ik zie uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet. Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Alle klachten die gemeld zijn door Carlolebara