Klacht: Al 7 maanden onderweg om mijn abonnement op te zeggen na verhuizing, resultaat: 400,- teveel betaald

Arvid0 op 03 juni 2024 over KPN in de categorie Alles-in-1

Eind oktober 2023 verhuisd, middels de verhuisservice van PostNL een opzegging doorgegeven voor mijn Internet Thuis abonnement voor 1 november. Geen bericht dat dit niet kon, abonnement blijft doorlopen.

Eind maart 2024 vastgesteld dat er nog steeds wordt afgeschreven, gebeld: ik moet via [email protected] opzeggen. Mail gestuurd op 3 april 2024, geen reactie.

Half April gebeld, ik moet een bewijs aanleveren dat ik ben verhuisd in november: een uittreksel van het basisregister. Aangevraagd bij de gemeente.

26 april een foto van het uittreksel gestuurd, geen reactie ontvangen.

9 mei een reminder e-mail met de vraag om de status van het verzoek, geen reactie.

13 mei een reminder e-mail gestuurd met alle informatie er nog een keer bij, geen reactie.

Half mei gebeld: wat blijkt: een plaatje kan niet worden verwerkt in het systeem van KPN, het moet een PDF zijn. Plaatje omgezet naar PDF, mail verstuurd op 24 mei. Geen reactie.

30 mei: e-mail van KPN, er woont een nieuw iemand op het adres, het abonnement wordt overgenomen door een andere provider, mijn abonnement wordt opgezegd met de opzegtermijn van één maand.

Vandaag, 3 juni: e-mail van KPN: u hoeft voor de maand juni niet te betalen… gebeld: mijn verzoek was verwerkt en de afdeling opzegging kon mij niet meer terugbetalen dan de maand juni (die ik nog niet had betaald overigens). Gelijk de laatste termijn gestorneerd.

Ik heb nu 7 maanden 56 euro per maand betaald voor een product wat ik niet heb gebruikt, dat ik netjes op tijd op had opgezegd, maar wat niet is verwerkt omdat ik blijkbaar niet de goede documenten op had gestuurd. Hier heb ik echter nooit een bericht van gehad, dit heb ik zelf middels telefoontjes met (soms chagrijnige) medewerkers van KPN moeten achterhalen.

Het vervelende is daarnaast dat ik op mijn nieuwe adres ook KPN heb, maar dit staat op naam van mijn broer. Als ik dit op mijn naam had gezet, had ik geen euro teveel betaald.

Ik wil graag mijn geld terug voor de periode dat ik geen gebruik heb gemaakt van mijn abonnement. Ik heb netjes bewijs aangeleverd van mijn verhuizing en heb netjes op tijd opgezegd. Mijn nieuwe abonnement staat daarnaast op naam van mijn broer, die dezelfde achternaam heeft als ik. Ze mogen hem prima bellen met de vraag of ik daar woon sinds 1 november. Ik lever graag ander bewijs aan als dit wenselijk is, maar ik vind de huidige situatie onaanvaardbaar.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

1 week geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over KPN
Download hier uw brief

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

Reactie van de melder van de klacht Arvid0

1 week geleden - Geen contactformulier voor klachten, klachten worden niet in behandeling genomen op klacht.nl. als ik een 0 kon geven had ik dat gedaan.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Arvid0