Klacht: Geld afgeschreven maar geen geld uit de automaat gekomen. Wel geratel.

RenceF op 19 oktober 2017 over ABN AMRO in de categorie Banken

Ik had geklikt op de middelste knop: (20,- x1 + 10,- x3) en het apparaat maakte het ‘normale’ lawaai … alleen is het normale bedrag er nooit uitgekomen!

Heb ik weer!! (Vaak storingen in de enigste 3 pinautomaten in de buurt)
Ik schrok me rot toen ik zag dat de gleuf leeg bleef!!

Ik heb toen de klep met mijn handen opengehouden maar er kwam geen geld doorheen/voorbij.
Wel is het bedrag van mijn rekening afgeschreven dus dat vind ik heel apart. Dat kon ik meteen de tweede keer al zien, dus na 20 seconden.

Ik heb ook meteen op het bon-knopje gedrukt dat ik die wel wilde hebben!!
Ook die bon kwam niet. Maar wel het geluid waar de bon uit vandaan moet komen.

Daarna heb ik expres nog eens geprobeerd om 1 briefje van 10 euro te pinnen en dat lukte wel gewoon in 1 keer.
Daar heb ik de bon dus WEL meteen van gekregen dus het ligt niet “aan de inkt” of wat dan ook.

En al zou het blauwe briefje van 20 niet werken dan had dat apparaat toch 2 rode briefjes van 10 kunnen geven????
En eigenlijk zou zoiezo die optie dan niet eens in beeld moeten verschijnen wat normaal gesproken ook niet in beeld komt als er geen briefje van 20 meer zou zijn.

Het is gewoon zo’n simpel muur pin-apparaat op het pleintje waar alle winkels zijn.
Ik durfde het niet nòg een 3de keer te wagen ivm pinpas inslikken of straks mijn hele pinpas leeg dus toen heb ik maar meteen de bank gebeld.

De ABN zei dat ze nu een onderzoek starten hoe dit mogelijk is.
Toen zei ik, kan ik nu dus fluiten naar mijn geld?? ”Nee we bekijken dit en binnen 2 dagen hoor je bericht. Dit is nu ons probleem dus we gaan het oplossen”.

Het geld is dus wel per direct van mijn rekening afgeschreven (wat ik kon zien vanaf het scherm de 2de pin-poging) maar het klepje is nooit opengegaan met het geld erin. 1x 20 , 3x 10

Bij het 2de pin moment van de 10 euro reageerde het apparaat ook heel stug en langdradig.

# Hopelijk komt de 50 euro wel boven water in plaats van weggegooid geld. Daar hou ik absoluut niet van. Elke cent telt!
Ik heb ook geen idee hoe dit zomaar kan gebeuren, ik lees nu op internet wel dat ik niet de enigste ben maar dit is nu al de zoveelste keer bij dit buiten apparaat dat er problemen zijn dus ik denk dat ik voortaan maar naar de stad ga om mijn geld binnen in de bank op te gaan halen.

Nou ik ben echt benieuwd naar de uitkomst!

Moest het toch even van mij afschrijven!

Groetjes,

Floor

Als de 50 euro / 20 x1 / 10 x3 teruggestort is op mijn rekening.
En ik voortaan in de stad BINNENIN de bank mijn geld ophaal ipv elke keer deze rare taferelen diep in het dórp,,

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste RenceF, Bedankt voor je bericht. Ik snap dat het ontzettend vervelend is als het geld niet uit de automaat komt. Gelukkig worden in vrijwel de meeste gevallen deze mislukte pin transacties automatisch gecorrigeerd. Eigenlijk verwacht ik dat het geld al weer terug op je rekening staat. Wil je me laten weten of dit het geval is, of dat je van ons nog hulp kunt gebruiken? Alvast bedankt voor je bericht. Evert-Jan ABN AMRO Webcare

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 03 november 2017 om 09:42 geantwoord

Beste RenceF,

We hebben geprobeerd om je telefonisch te bereiken, helaas is dit niet gelukt. Als het goed is heb je het bedrag inmiddels weer terug op je rekening en heeft deze correctie dezelfde dag plaatsgevonden. Mocht dit niet het geval zijn horen we dit alsnog graag van je.

Vriendelijke groeten,

Gabie
ABN AMRO Webcare

RenceF

Heeft op 03 november 2017 om 19:34 geantwoord

Bedankt voor uw bericht. Het bedrag heb ik jammer genoeg nog niet terug ontvangen. Vriendelijke groeten,
RenceF

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste RenceF, Dat is vervelend. We zoeken het graag voor je uit. Zou je ons een WhatsAppje kunnen sturen op +31 6 13 66 00 24? Dit nummer is 24/7 bereikbaar. Met vriendelijke groeten, Robbie ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN AMRO

4 jaren geleden - Beste RenceF, Heb je de mogelijkheid om je afschriften te controleren? Bijvoorbeeld via Internet Bankieren, of via de papieren afschriften. Het bedrag moet namelijk al zijn teruggestort op je rekening, dat kan bijna niet missen. Ik hoop dat je de transactie snel terugvind. Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten. Vriendelijke groeten, Evert-Jan ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door