Klacht: Geen netwerk na activeren nieuwe simkaart

op 28 juni 2017 over BEN in de categorie Mobiele Telefonie

Afgelopen vrijdag nieuw toestel met nieuwe simkaart van Ben ontvangen, na verlengen van abonnement. Simkaart volgens instructie geactiveerd en geinstaleerd. Bevestigend mailtje gehad dat de simkaart is geactiveerd, maar direct geen netwerk op nieuwe toestel en op vorige simkaart ook direct geen bereik meer.
Vrijdagavond direct een bericht via PB gestuurd naar Ben op facebook. Zaterdag geen reactie, op zaterdagmiddag via openbaar facebook een bericht gestuurd of ze naar mijn PB kunnen kijken. Daar 1 reactie op gehad met de vraag wat mijn simkaart nummer is. Hier direct op gereageerd, maar verder geen reactie meer gehad. Op zondag is BEN helemaal niet bereikbaar. Intussen meerdere malen telefoon opnieuw opgestart, op internet gekeken of er iets handmatig in te stellen valt, werkte ook niet. Ik blijf geen netwerk hebben, on dus onbereikbaar. Maandag direct weer via FB contact proberen te krijgen. Ook gepoogd te bellen, maar na 20 minuten in de wacht toch maar opgehangen. Eind van de middag eindelijk een reactie. Na bij de verkeerde naam te worden genoemd en het meerder malen moet herhalen van de problemen (nee niet alleen het internet ligt er uit, ik heb helemaal geen bereik!), krijg ik het verzoek een kruistest te doen. Nadat mijn vriend thuis was kon ik dit doen. Zonder succes. Dit heb ik gemeld bij BEN, waarop op maandag geen reactie meer te krijgen.
Op dinsdagochtend vroeg krijg ik weer een reactie. Er zou een storing zijn en mijn melding is naar de juiste afdeling doorgezet. Op mijn vraag wanneer er dan duidelijkheid is heb ik tot op heden geen reactie van BEN. Tevens zag ik dinsdagochtend op FB dat meerdere mensen een klacht hebben over een storing en wordt door dezelfde klantenservicemedewerker gereageerd dat er op het moment geen storing is.
Vandaag ben ik terecht gekomen op het forum van BEN alwaar er 2 topics zijn met de mededeling dat er sinds afgelopen weekend problemen zijn met nieuw geactiveerde simkaarten. Het regent reacties dat mensen hier last van hebben en BEN reageert NIET. Geen erkenning, geen status update gewoon helemaal niks. BEN is ook niet meer actief op FB en wij mogen maar blijven betalen en in het duister tasten wanneer we weer bereik hebben.

Ik ben tevreden als BEN eindelijk eens helderheid van zaken geeft, ik gewoon weer bereik heb en ik gecompenseerd wordt voor de kosten die ik gemaakt heb.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BEN

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BEN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door p.l.augustinus