Klacht: Gasmeter niet verplaatst; geen reactie meer na formele kalcht

Gasmeter2020 op 26 juni 2020 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Gasmeter zit op een muur die op instorten staat. Woning moet gefundeerd worden. Al geruime tijd bezig om de gasmeter te laten verplaatsen door Liander. De werkstroombeheerder (behandelaar van aanvraag) zegt dat dit niet mag/kan en daarmee is de kous af. Ik probeer iemand binnen Liander te vinden die mee kan denken over de situatie, omdat de gasmeter nu niet veilig is, de muur niet veilig is en de werkzaamheden niet kunnen starten. Er wordt Liander gewoon niet meer gereageerd. Formele klacht ingediend bij Liander, eerst via de webcare, maar toen daar geen reactie op kwam telefonisch. De klachtenbehandelaar gaf aan mijn klacht te begrijpen, en beloofde beterschap. Hij zou mij periodieke updates geven van de voortgang en meedenken over een mogelijke oplossing. Deze updates blijven vervolgens uit; de klachtenbehandelaar reageert niet meer, is niet bereikbaar en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Onbegrijpelijk.

Gasmeter en locatie beoordelen, gasmeter verplaatsen en vooral REAGEREN op de klacht en afspraken nakomen!

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

Bericht van

2 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw Leideritz, Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat deze situatie heel vervelend is. Het is uiteraard wel de bedoeling dat je een reactie ontvangt. Al helemaal wanneer het niet veilig zou zijn. Ik heb dhr. Mossing Holsteijn aangespoord contact met je op te nemen. Ik vertrouw erop dat hij dit zo snel mogelijk oppakt. Wil je mij laten weten wanneer er contact met je is opgenomen? Zelf houd ik ook een vinger aan de pols. Mocht je erg twijfelen aan de/je veiligheid? Neem dan contact op met de storingsdienst. Zij kunnen de situatie voor je beoordelen. En wanneer nodig, actie ondernemen. Je kunt de storingsdienst bereiken op het gratis nationale storingsnummer 0800 9009. Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik wens je een hele fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Linsy Namens het Liander Webcareteam

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 29 juni 2020 om 15:55 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Leideritz,

Zojuist heb ik van dhr. Mossing Holsteijn vernomen dat er reeds acties lopen. Aanstaande woensdag zal er een bezoek aan je gebracht worden. Er zal op locatie gekeken worden naar een passende oplossing.

Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Linsy
Namens het Liander Webcareteam

Gasmeter2020

Heeft op 29 juni 2020 om 20:52 geantwoord

Beste Linsy,

Dank voor je reactie. De heer Mossing Holsteijn heeft vandaag inderdaad eindelijk contact opgenomen - waarschijnlijk naar aanleiding van jouw acties.

Ik heb mij inderdaad zorgen gemaakt over de veiligheid (en doe dat nog steeds) en ben eerder geadviseerd contact op te nemen jullie storingsdienst. Toen ik dat deed kreeg ik vervolgens via whatsapp het antwoord dat Liander mij niet verder kon helpen; ik moest een aanvraag indienden bij mijnaansluiting.nl (?).

De heer Mossing Holsteijn heeft vandaag in het telefoongesprek aangegeven dat er woensdag contact met mij opgenomen gaat worden voor het maken van een afspraak om de situatie op locatie te komen bekijken en mee te kijken naar een passende oplossing. Je kunt je voorstellen dat het voor ons goed nieuws is dat er na al onze inspanningen eindelijk iemand langskomt die het probleem gaat verhelpen.

Ik hoop echter ook dat je begrijpt dat ik - totdat er daadwerkelijk iemand op locatie is geweest en de situatie is opgelost - de klacht niet als 'opgelost' kan beschouwen. Ik ben blij dat er eindelijk beweging in de zaak zit, maar gezien mijn uitgebreide en veelvuldige eerdere contact met Liander in dezen, kan ik op basis van jouw positieve reactie de klacht vooralsnog niet als 'opgelost' beoordelen. Ik ga ervan uit dat je dat begrijpt en ik hoop dat je inderdaad zelf ook nog een vinger aan de polst wilt houden totdat er daadwerkelijk iets veranderd is aan de situatie.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet

Bericht van

2 jaren geleden - Beste meneer/ mevrouw Leideritz, Fijn dat er contact met je opgenomen is. Ik begrijp inderdaad dat je eerst af wilt wachten voordat je de klacht als opgelost ziet. Mocht je nog vragen hebben, of mocht er toch nog iets zijn waarvoor je onze hulp nodig hebt, dan horen wij het graag. Heb je nog vragen? Of wens je meer informatie? Neem contact op met dhr. Mossing Holsteijn. Vertrouwende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Natascha Namens het Liander Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Gasmeter2020

2 jaren geleden - Hallo, Hierbij bericht ik u als volgt: Eerder gaf ik u aan de klacht niet als opgelost te kunnen beschouwen omdat ik eerst wilde afwachten of Liander dit keer haar afspraken zou nakomen. En geheel in lijn met wat ik al verwachtte; de afspraak die we eerder maakten deze week is op generlei wijze nagekomen. Ondanks de afspraak dat er vandaag iemand langs zou komen met een passende oplossing, danwel dat er iemand telefonisch contact met mij op zou nemen (zie hierboven) is er vandaag helemaal niets gebeurd. De heer Strijk die zou langskomen is niet geweest, er is niet gebeld om een afspraak te maken en de heer Martijn Mossing Holsteijn was - geheel in lijn met wat ik inmiddels gewend ben - telefonisch niet bereikbaar. Ik krijg steeds meer het idee dat het Liander gewoon echt niets kan schelen. Hoe kan dit nou gebeuren? Hoeveel mails, telefoongesprekken en klachten op verschillende fora moeten er aan te pas komen om een onwenselijke en onveilige situatie op te laten lossen? Is de enige route mij te wenden tot de Autoriteit Consument en Markt en de Geschillencommissie om een relatief verzoek in te laten willigen en een afspraak na te laten komen? Daar is toch uiteindelijk niemand bij gebaat? Mijn geduld raakt echt op en ik verwacht nu echt een snelle, passende en professionele oplossing van Liander. Ik verneem graag.

Alle klachten die gemeld zijn door Gasmeter2020