Klacht: Pakket geopend met ontbrekende inhoud

klager380bdc9d op 15 augustus 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

DHL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 17 augustus 2026
Reactie van het bedrijf:

Het bedrijf heeft de oplossing alleen met de klager gedeeld.

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 augustus 2026

Een klant heeft een pakket ontvangen van DHL dat geopend was en waarvan de inhoud ontbrak. Ondanks het teleurstellende voorval, werd de klant door DHL gevraagd om zelf een aangifteformulier in te vullen, wat als onacceptabel wordt ervaren gezien de verantwoordelijkheid van het bedrijf voor de levering.

Mijn Klacht:

Onlangs heb ik een pakket ontvangen via DHL, maar tot mijn schrik was het pakket geopend en ontbrak de inhoud. Dit is zeer teleurstellend, aangezien ik had gerekend op de levering van mijn bestelling. Na contact met DHL kreeg ik te horen dat ik een aangifteformulier moest indienen. Ik vind het onacceptabel dat ik nu zelf deze stappen moet ondernemen, terwijl het pakket onder hun verantwoordelijkheid is geleverd.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om een vergoeding voor de ontbrekende inhoud van het pakket.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor je bericht. Wat een ontzettend vervelende situatie. Mijn excuses hiervoor! Ik kijk het graag voor je na. Heb je een zendingsnummer dat begint met 3S, JVGL, JJD, JUN of eindigt op DE? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klager380bdc9d

2 maanden geleden - cr 573 977 626 DE

Bericht van DHL

2 maanden geleden - Goedemorgen, Hartelijk dank voor jouw reactie met het zendingsnummer. Uit controle is gebleken dat dit een ouder zendingsnummer betreft, dat bij ons geregistreerd staat als opgehaald bij een ServicePoint op 5 juni. Ik vermoed dan ook dat er per abuis een verkeerd zendingsnummer is doorgegeven. Is het mogelijk deze te controleren? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Vera DHL eCommerce

Reactie van de melder van de klacht klager380bdc9d

2 maanden geleden - Ik ga even checken

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 17 augustus 2026 om 09:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM