Klacht: zekerheidspakket Robotstofzuiger Roomba S9 niet mogelijk

op 10 november 2019 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Op 16-10-2019 hebben we bij Coolblue in Eindhoven een Roomba S9 gekocht. We wilden toen meteen het 5 jaar zekerheidspakket afsluiten. Straks valt hij toch per ongeluk van de trap of gebeurt er iets mee en zo’n robotstofzuiger is toch flink prijzig.

Volgens de verkoper (Dhr Yener) klopte het dat er wel eens een stofzuiger toch van de trap valt ondanks de afgrondbeveiliging maar was het zekerheidspakket afsluiten helaas nog niet mogelijk. Coolblue had zijn contract met de verzekeringsmaatschappij opgezegd en per 1 november zou er een nieuw contract gesloten worden met een andere maatschappij.

Wij wilden toen wachten met de aanschaf maar volgens hem was dat niet nodig! We konden de stofzuiger gewoon meenemen, dan per 1 november doen alsof we hem kwamen ruilen. Er zou dan in de winkel gekeken worden of de stofzuiger niet beschadigd was en dan konden we hem meteen weer ‘kopen’ en verzekering afsluiten. Een en ander leek ons omslachtig en ook risico op mislukking. We hebben de Roomba dus zolang in de doos laten zitten.

Vele berichtjes via Facebook messenger later bleek dat het verzekerings verhaal niet klopte. Er was inderdaad een andere maatschappij maar die was er al sinds augustus 2019. Waarom bij andere dure producten wél een verzekering kan worden afgesloten wist niemand. Het werd doorgezet naar een andere afdeling.

Inmiddels 6 converstaties met de klantenservice verder, en er wordt telkens gezegd dat ze er op terugkomen. Het ligt bij een andere afdeling. Wij vinden dit niet netjes en enorm teleurstellend. We worden van het kastje naar de muur gestuurd.

We hebben júist voor Coolblue gekozen vanwege het 5 jarig zekerheids pakket. Bij de Roomba si7 is het wél mogelijk maar de Roomba s9 nog steeds niet volgens de website. Vertel ons dan gewoon dat het niet aangeboden wordt, hou ons niet aan het lijntje , dan brengen we hem gewoon terug (kan nog binnen 30 dagen) en dan krijgen we ons geld terug.

Volgens de website van Coolblue kun je zelfs voor TV’s van 16.000 euro een verzekering afsluiten dus ik snap niet waarom dit niet kan bij de Roomba S9 of het moet een ondeugdelijk product zijn wat niet te verzekernen vált.

Ik wil eerlijk antwoord of dit een goed product is, of dat Coolblue hem niet wil verzekeren omdat er nog veel foutjes in zitten. Hij zit nog in de doos dus dan brengen we hem gewoon terug naar de winkel en krijgen we ons geld terug.

3 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

8 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Coolblue nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door karinzenden