Klacht: Service om te HUILEN!

Sjaakie6D op 26 februari 2019 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Coolblue has resolved this complaint
Klacht opgelost op 12 maart 2019
Reactie van het bedrijf:

Beste Sjaakie, Bedankt voor het schrijven van jouw review op Klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Coolblue
Status Opgelost
Datum 26 februari 2019

Een klant van Coolblue heeft jarenlang positieve ervaringen gehad met het bedrijf, maar ondervond problemen toen er een defect product was. Ondanks de hoge kosten voor een spoedlevering van harddisks, ontving de klant geen adequate service of oplossing, wat leidde tot teleurstelling over de geboden ondersteuning in een kritieke situatie.

Mijn Klacht:

Ik doe al jaren aankopen bij Coolblue. Gaat eigenlijk altijd goed, defecte producten worden snel gerepareerd en terugsturen, geen probleem. Super bedrijf!, dacht ik, service is altijd perfect.

Maar schijn bedriegt. Service is iets wat je verleent op ’t moment dat een keer fout gaat, en dan gaan ineens alle deuren dicht bij Coolblue. Dan is er niks geen glimlach of oplossing. Dan is er … niks!

Je betaalt ruim 1300 euro voor een order die je echt de volgende dag nodig hebt. In de order 3 harddisks voor een gecrashte server. Maandag schuiven de medewerkers weer aan hun bureau en dan moet er gewoon gewerkt kunnen worden. Andere shops goedkoper, maar levering gaat nu boven prijs. De extra 9,95 voor bezorging tussen 9:00 en 12:00, geen probleem, spullen moeten er zijn, dus Coolblue, dus we gaan voor goed!

Dan gaat Dynalogic er mee aan de slag. Netjes traceerbaar op de site, koerier vertrekt een uur te laat en kom om 13:45 aan… en …. zonder pakket. Niks.

Bellen met Coolblue dan, geen probleem want zij lossen het vast op. Ik lach nog steeds want : service met een glimlach! Of… uh.. na 5 minuten en een servicemedewerker die met een manager moet overleggen… service met een soort van licht hangende mondhoeken en ik voel ondertussen de noodzaak tot stemverhef. De vrouw aan de lijn blijft rustig, ik probeer hetzelfde.
Uiteindelijk zit ik op kantoor, zonder pakket, met een IT specialist die vertrokken is omdat hij tussen 12:00 en 14:00 ingepland was om reparaties met de bestelde materialen uit te voeren maar die rekent gewoon op een zaterdag bijna 400 euro dus, totaal 1700 euro lichter en … niks!

Enige oplossing die ik van Coolblue krijg… we gaan een onderzoek doen als we het pakket dan vinden dan sturen we het als nog. Misschien heeft u het maandag wel, maar dat is niet zeker. Wilt u de spullen morgen ontvangen dan moet u opnieuw bestellen, voor de harddisks weer even 940 euro betalen… uit coulance geven we u 20 euro korting ( !?!?!?!? ) en dan heeft u het morgen. Maar ik had al extra betaald, ik had al spoed besteld, extra betaald en nu heb ik niks! Maar wel garanties voor morgen!? Of dan weer op hoop van zegen. Daarnaast… ik ben morgen niet aanwezig en hier is verder ook niemand in de wijde omgeving.

Ineens krijg ik een mail. Uw order wordt verzonden. Een andere medewerker heeft een uurtje ofzo later toch nog ergens de mogelijkheid gevonden om de order nogmaals uit te leveren. Maar de eerste medewerkers zei dat dat onmogelijk was en ook haar manager vond dat ’t niet kon. Stel je voor dat ik ’t pakket wel had maar niet getekend had ofzo. Dank u dat ik dus blijkbaar een dief ben in de ogen van Coolblue. Maar goed, het kan dus blijkbaar wel, nogmaals leveren zonder dat ik weer 1300 euro moet betalen. Te laat alleen, dat wel. Ondertussen al druk aan het shoppen geweest en gewoon een winkel in gestap en 3 dezelfde harddisks tegen notabene een lagere prijs gewoon netjes in de handen… Jammer alleen dat de IT-er nu alles thuis vandaag moet doen met mogelijk wat zondaguren tot gevolg? Boel dan ook maar bij de jurist neer gelegd, dit kan echt niet.

Waarom deze klacht als het altijd goed gaat? En nu, één keer fout en dan boos? Gaat niet om de fout, gaat om hoe men het oplost. Coolblue is goed als ’t gaat om service op reguliere zaken, maar nu legt Coolblue het probleem gewoon bij de klant neer. Ze nemen geen verantwoording, zorgen niet voor een oplossing en zeggen dan maar doodleuk; Jammer meneer, maar we doen er niks aan. Daarom deze klacht, als het moeilijk wordt zegt Coolblue gewoon Fk U. Ben ook verbaasd dat er al zoveel mensen ondertussen vooral ook op de service vitten bij Cooblue..Hoe kan dit? Wat is er met Coolblue aan de hand? Ander management? Ander beleid? Geen glimlach meer in ’t bedrijf?

Dit is op geen enkele manier service met een glimlach! Dit is service om te huilen! Dit is stom, dit is geen vertrouwen meer in Coolblue.

Gewenste Oplossing:

Restitutie van het volledige aankoopbedrag vergoeden van de gevolgschade IT specialist a.g.v. niet leveren conform overeenkomst middels extra aangekochte en betaalde dienst spoedleveringlevering op tijd.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Coolblue over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Coolblue een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Coolblue

Heeft op 12 maart 2019 om 15:48 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Sjaakie,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op Klacht.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het zo moeizaam is verlopen met jouw bestelling. Dit is niet wat je van ons mag verwachten. Direct hebben wij alle gegevens erbij gepakt en inderdaad, geen schoonheidsprijs.

Binnen Coolblue maken we deze kwestie bespreekbaar om herhaling te voorkomen. Natuurlijk weten wij ook dat jij daar niets meer aan hebt. Volgens de laatste informatie is de order bij ons geannuleerd en is het geld terug gestort.

Nogmaals ons excuus voor al dit ongemak.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Sjaakie6D

Heeft op 13 maart 2019 om 06:35 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik blijf met gemaakte kosten zitten die ik niet vergoed krijg. Gevolgschade waar coolblue niks mee doet.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Elektronische producten moeten voldoen aan de redelijke levensverwachting. Een duur product dat na een jaar kapotgaat? U heeft recht op reparatie of vervanging, ook buiten de fabrieksgarantie.

Bron: Wettelijke garantie (conformiteitseis)