Klacht: Chantage door Ben

op 19 juli 2012 over BEN in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ben dom …

Dit jaar weer op tijd begonnen aan een vergelijkend waren onderzoek voor een nieuw gsm abonnement. Ben kwam hier goedkoop in naar voren en besloot met nummerbehoud (heb mijn nummer al 10 jaar) over te stappen, helaas had ik nog niet alle posts wat betreft nummerbehoud gelezen (niet zo slim van mij).

Ben verdrietig …

Ik dus netjes alles op tijd regelen en Ben zou op 02-06-2012 mijn nummer overnemen van KPN. De grote dag van het nummerbehoud was aangebroken maar er gebeurde helemaal niks, ik had op diverse fora gelezen dat het tussen 08:00 en 18:00 kon gebeuren dus geduldig als ik ben gewacht tot 17:00. Toen werd ik toch wel wat ongeduldig en besloot Ben te gaan bellen, helaas blijkt de klantenservice van Ben al om 17:00 gesloten te zijn dus gewacht tot de volgende ochtend.

De volgende ochtend kreeg ik de verdrietige mededeling dat ze me een soort van vergeten waren en dat het opnieuw een maand, de opzegtermijn van mijn KPN abo, ging duren voor mijn nummerbehoud. Toen de jongeman aan de telefoon begon over dat ik dat een week geleden al door had kunnen hebben omdat ik een week van tevoren een mailtje had moeten krijgen over het nummerbehoud had ik het wel een beetje gehad met Ben. Ik heb hem toen, misschien niet zo vriendelijk, uitgelegd dat ik me bezig hou met ander werk en geen tijd heb om Ben te controleren of Ben wel doet wat ze mij beloofd hebben en besloot de overeenkomst te ontbinden. Was ik maar bij dit besluit gebleven maar toch kon ik de aantrekkelijke tarieven niet achter me laten en besloot ze weer te bellen dat als ze me nog als klant willen ik de aansluitkosten niet wil betalen (dit compenseert bijna het verschil met wat ik nu meer betaal aan het niet door Ben opgezegde abo van KPN). Dit vonden ze een redelijke compensatie en gingen hiermee akkoord.

Ben gechanteerd …

02-07-2012 was de nieuwe dag geworden. Toch besloten dit keer wel te controleren of Ben zijn werk wel doet en inderdaad deze keer wel een week van tevoren een mailtje. Een dag van tevoren weer eentje en ik dacht al bijna : “Eind goed al goed”.

Helaas gebeurde er op 02-07-2012 weer niks. Ik deze keer wel voor 17:00 gebeld en kreeg te horen dat het waarschijnlijk morgen ging gebeuren omdat er wat vertraging met mijn nummer was maar dat het nummer wel netjes was vrijgegeven door KPN. Je begrijpt dat nu ik al wat langer met Ben om ga ik dit gelijk bij de KPN heb gecheckt en inderdaad het nummer is vrijgegeven voor portering.

De volgende dag weer niks, weer gebeld maar het kon nog wel tot eind van de week duren voordat de rocket scientists bij Ben hun nummerbehoud truckje ten uitvoer gingen brengen was het antwoord. Eind van de week nog steeds het stuk duurdere KPN abonnement actief (dit is een abo met toestel geweest namelijk). Ik had het nu zo gehad met Ben dat ik echt definitief bij deze amateurs weg wilde.

Toen ik de mevrouw aan de telefoon vertelde dat ik van de overeenkomt af wilde wegens het ingebreke blijven begreep ze dat volledig en kon ik inderdaad zonder problemen kosteloos van het abonnement af. En… oh ja uw nummer wat u al 10 jaar heeft raakt u dan wel kwijt dus die krijgt u niet meer terug. Ik denk dat ik ongeveer 10 seconden stil was voordat dit tot mij doordrong.

Dit is al 10 jaar mijn nummer en doordat Ben allemaal fouten maakt zouden ze bij beëindiging van de overeenkomst ook nog MIJN nummer afnemen. Dit nummer laat ik niet van me afnemen door Ben dus wacht ik nu 18-07-2012 (meer dan 1,5 maand later dan gepland) nog steeds op nummer portering en betaal ik KPN losgeld voor het duurdere abonnement welke door Ben op 02-06-2012 zou beëindigd worden.

Voor de 1e maand dat Ben te laat is heeft Ben al beloofd (zwart op wit) het grootste deel van het betaalde losgeld te compenseren. Ze zeggen ook welwillend te zijn om als ik eenmaal ben aangesloten de overige weken, maanden misschien wel jaren te compenseren maar dit stuk heb ik helaas nog steeds niet zwart op wit bevestigd kunnen krijgen. Oh ja voor de compensatie moet ik natuurlijk wel bij Ben blijven, ze kunnen niet meer compenseren dan je per maand aan je abo betaald.

Ondertussen heb ik een klacht ingediend bij de ConsuWijzer (Opta) over het gijzelen van mijn nummer en bel ik bijna dagelijks met Ben waar je gewoon niet verder komt en elke keer hetzelfde krijgt te horen dat ze er met de hoogste prio aan werken.

Vandaag de KPN ook weer gebeld of zij nog iets konden doen (terug draaien nummerbehoud bijvoorbeeld) maar helaas ook zij kunnen mijn nummer nu niet meer terug halen en ben ik dus, om mijn nummer te behouden, vastgeketend aan Ben.

Ben benieuwd …

Gewenste Oplossing:

Z.s.m. nummerbehoud uitgevoerd en volledige compensatie van verschil huidige en Ben abo.
Zou al blij zijn als ik zonder compensatie van Ben af zou kunnen met mijn eigen nummer.
Betere communicatie naar klant.

Alle klachten die gemeld zijn door Mikeje25