Klacht: Capaciteitstarief

op 20 december 2012 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Deze klacht dien ik in om de rest van Nederland te waarschuwen. Zowel op mijn werk als thuis werden wij aangeslagen voor een verkeerd capaciteitstarief, na eindeloos bellen, bellen en bellen waarbij er maar weinig mensen van Liander bereidt zijn om mee te denken, kwam er iemand langs die tot de conclusie kwam dat we inderdaad 3×25 hadden ipv 3 x 35 waar we dus al jaren voor betaalde, na weer weken wachten en bellen en bellen heeft de Liander eindelijk de moeite genomen om het aan nuon door te geven en hebben we ons geld terug gekregen, een behoorlijk bedrag. Ik had al dezelfde ervaring op het werk gehad dus ik wist inmiddels dat rustig blijven het beste is.
Nu denk ik dat er heel veel Nederlanders iedere maand veel te veel betalen zonder dat ze het zelf weten, als dit niet op mijn werk was voorgevallen hadden we de komende 20 jaar nog wel te veel kunnen gaan betalen.
Kijk uw jaarrekening na daar staat op of u voor 3×25 betaald, dit is namelijk voor een huishouden genoeg, behalve als u een sauna of warmtebron of iets dergelijks heeft.
Liander doet niets, alle reclames ten spijt, om je te helpen om je energierekening omlaag te helpen zijn onzin. Liander kan zo in hun systeem zien wie er voor 3×25 of 3×35 betaald, in 90% van de gevallen van 3×35 betaal je teveel.
Ze hadden allang de moeite kunnen nemen om de mensen met 3×35 aan te schrijven of dit wel klopt, en een controle uitvoeren aangezien je zelf niet kunt zien wat je hebt de zekering bevindt zich in het kastje in de meterkast waar je zelf niet in mag, is verzegeld.
Maar dit is natuurlijke een hele goeie melkkoe.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven.

Kenbaar maken aan uw klanten dat er dus een grote mogelijkheid is dat ze iedere maand buiten hun schuld om te veel betalen.
De kans is vrij groot, daar het bij mij zowel op het werk als thuis fout was.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Liander in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Liander een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Liander

Heeft op 12 maart 2013 om 16:41 geantwoord

Deze klacht is een algemene mededeling over de handelswijze van Liander. Wij kunnen geen oplossing bieden, omdat wij ten tijde van de ingang van het capaciteitstarief al onze gebruikers geinformeerd hebben over de wijziging die per 1 januari 2009 in is gegaan. Hiermee hebben wij aan onze verplichting voldaan.

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Liander beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door elsthemmen