Klacht: Een retour die niet werd aanvaard

Penninc op 12 juli 2023 over C&A in de categorie Kledingwinkels

Beste,

Ik kocht twee strandkleedjes (elk 19,95€ het stuk)voor iemand in de winkel van België, Mechelen. De persoon kon zelf niet naar de winkel gaan. Vermits het over een kadootje ging had ik het labeltje van één kleedje er afgehaald zodat ze het gemakkelijk kon passen zonder de prijs te zien. Spijtig genoeg was het kleedje te klein en ben ik vandaag de kleedjes gaan retourneren. Ik ben heel hard verschoten toen ik te horen kreeg dat er maar één kleedje kan teruggenomen worden daar het labeltje van het andere kleedje eraf was. Het staat zelfs op uw ticket mevrouw en dit wordt ook gezegd bij de aankoop!

Ik koop al jaren bij jullie zowel persoonlijk als online, nog nooit heb ik dit meegemaakt. Ook al staat dit op het ticket dit is geen wettelijke regel. De wet zegt dat iets mag worden teruggebracht zonder problemen, het mag natuurlijk niet gedragen zijn of andere sporen van beschadiging hebben.
Wat ik ook zei, er werd niet meer naar mij geluisterd. Ik sta zelf in de dienstverlening en heb jaren in een winkel gewerkt en er werd zonder problemen geretourneerd.

Verleden week heb ik iets online besteld en kreeg ik nadien een mail met verontschuldigingen voor de late levering en 10% op een volgende aankoop maar in de winkel iets retourneren dat voor even werd gepast, ticket erbij, labeltje erbij maar niet wordt teruggenomen dat vind ik echt onrechtvaardige en oneerlijke praktijken. U heeft mij nu 19,95€ ontnomen, het is nu geen kadootje geworden maar een opleg.

Ik vind nergens een regelgeving of wettelijk artikel dat zegt dat u iets niet kan terugnemen als het labeltje eraf is, ook al is het er bij samen met het ticket.

Ik kijk alvast heel erg uit naar uw antwoord.

Fijne dag verder.

Mevr. Binst C
België

Een tegoedbon voor het bedrag van de aankoop zijnde 19,95€

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over C&A

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over C&A nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Penninc