Klacht: Bezorger kan adres niet vinden, dus pakketten worden achtergehouden

op 01 juni 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 25 mei zou ik met DPD twee pakketten ontvangen.

De live track and trace gevolgd en de bezorger is tot op een paar honderd meter van mijn huis gekomen. Maar blijkbaar niet kunnen vinden, want plotseling stond online dat de pakketten verkeerd geadresseerd zouden zijn. Wat niet zo is en bevestigd is door de helpdesk van DPD.

Deze helpdesk heeft een nieuwe afspraak ingepland, maar het pakket heeft op die dag het depot niet eens verlaten. De helpdesk heeft laten weten niets voor me te kunnen doen en me verwezen naar het depot. Daar wordt niet gereageerd.

Vandaag zou een derde pakket bezorgd worden: zelfde verhaal.

Dus: drie keer voor JanDoedel thuis gebleven en drie pakketten die DPD ergens opgeslagen heeft.

- Pakketten zsm geleverd op een tijdstip dat ik zelf bepaal.
- Bezorgers fatsoenlijke navigatie meegeven of werken met lokaal bekende bezorgers.
- Fatsoenlijke communicatie in plaats van berichten negeren.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Reactie van de melder van de klacht CBO

2 jaren geleden - Inmiddels heeft DPD, ondanks dat ik verschillende keren contact heb gezocht met zowel de helpdesk als het depot, de pakketten naar de afzender gestuurd. Kernwoorden: incompetent, ongeïnteresseerd en klantonvriendelijk.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 04 juni 2018 om 10:58 geantwoord

Heeft op 04 juni 2018 om 21:07 geantwoord

Een of ander kletsverhaaltje dat DPD wel begrijpt dat de bezorger het niet kan vinden.
De verzender moet maar opnieuw versturen.
Dat is geen oplossing, dat is incompetentie en onwil afwentelen.

Bovendien wordt er nog steeds een pakket op het depot vastgehouden en die club reageert helemaal niet.

Alle klachten die gemeld zijn door CBO