Klacht: Betalen voor kosten in Turkije, ben daar nooit geweest.

op 17 september 2018 over BEN in de categorie Mobiele Telefonie

Tijdens mijn vakantie in Griekenland zat ik op het Eiland Rhodos. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat er extra kosten in rekening waren gebracht voor telefonie gebruik in Turkije. Dit moest een fout zijn want ik ben daar helemaal niet geweest.

Wat bleek, doordat het netwerk van mijn provider blijkbaar zo zwak was in Griekenland, ben ook doorgelinkt naar een Netwerk van Turkije waardoor er extra kosten in rekening werd gebracht

We waren ook niet zeer dicht bij de grens. Vanaf onze locatie was het gemiddeld 60 kilometer reizen voor je bij de grens van Turkije kwam. Daar moest dan ook nog een zeer groot deel van over de zee.

Met stomheid geslagen legde ik uit dat dit nooit de bedoeling was, dat ik me in Griekenland begaf en geen idee had dat het mogelijk was dat ik via Turkije zou gaan bellen zonder überhaupt in de buurt te komen van dat Land.

Ik heb Ben aangeboden om de normale factuurkosten te betalen, maar wilde niet opdraaien voor internet vanuit Turkije, zonder dat ik daar ooit om heb gevraagd, nog van op de hoogte was dat dit mogelijk was.

Ze weigerde dit aanbod, en schreven me dat ik gewoon moest betalen. Ze probeerden dit bedrag alsnog af te schrijven via mijn internetbankieren. Toen ik hier achter kwam heb ik het bedrag laten storneren en betalingen aan Ben Geblokkeerd.

Ik heb vervolgens opnieuw contact opgezocht en geschreven dat ik dit oneerlijk vond. Als reactie heeft Ben gedreigd met het afsluiten van mijn abonnement, ze gingen zelfs zo ver dat ze met incassobureaus gingen dreigen en mijn nummer af te pakken en vrij te geven. Ook vertelde ze me dat als ik niet snel zou betalen ze me op een zwarte lijst zetten van Stichting Preventel waardoor ik nooit meer een abbonement in Nederland kan afsluiten.

Dit alles stond mij te wachten tenzij ik binnen 5 dagen het bedrag op hun rekening zou storten.

Ik vindt deze manier van handelen zo ongelofelijk schofterig. Ik ben al meer dan 5 jaar klant bij Ben en heb al die jaren trouw direct mijn facturen betaald. Heb nooit een betalingsachterstand o.i.d. gehad. Na een fout (mijns inziens van BEN), wordt er zonder pardon met dir soort maatregelen gesmeten.

Inmiddels is mijn abonnement geblokkeerd, kan ik geen gebruik meer maken van mijn internetbankieren en ben ik niet meer bereikbaar. Ook ben ik nu bang dat mijn telefoonnummer wordt vrijgegeven. Dit is verschrikkelijk aangezien mijn hele netwerk dit nummer van mij heeft.

Na zeer veel gesprekken met de klantenservice van Ben, hebben ze me medegedeeld dat ze het met me eens waren en het belachelijk vonden hoe ik werd behandeld door hun eigen bedrijf, (deze gesprekken hebben we opgenomen), maar konden ze er verder helaas niks aan doen.

Ik weer kan bellen, de kosten uit Turkije komen te vervallen en ik een excuus krijg van BEN.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BEN

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BEN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Cantal Bakker