Klacht: Ben komt afspraken niet na

op 11 mei 2020 over BEN in de categorie Mobiele Telefonie

Ik had een abonnement bij Ben, deze is beëindigd door het te laat betalen van de rekeningen. Ik heb een eindfactuur gekregen waarin stond dit bedrag word omstreeks 29 April afgeschreven van uw rekening, u hoeft het bedrag niet zelf over te maken Nu krijg ik vandaag een mail met daarin dat ik het openstaande bedrag nog niet heb voldaan. Daarnaast krijg ik geen kosteloze herinnering, maar word er gelijk € 15,- extra kosten in rekening gebracht. Daarnaast moet ik binnen 7 dagen betalen terwijl ik als consument wettelijk 14 dagen de tijd moet krijgen om het bedrag te voldoen. Verder ben ik niet schriftelijk of telefonische benaderd door Ben. Ik kan met geen mogelijkheid een mail sturen want daar heb ik een bestaand Ben nummer voor nodig. telefonische word er gezegd dat wij(Ben) de gestuurde eindafrekening niet kunnen vinden. Als je als bedrijf in deze tijd waarin mensen het al moeilijk genoeg hebben ook nog extra kosten in rekening brengt weet ik voldoende. Ik heb alle kosten die ik moest voldoen al betaald. Maar Ben denk nee jammer dan hup eindafrekening € 410,75 Dus je weet als bedrijf oké hij had al achterstanden die hij achteraf paar dagen te laat alsnog heeft voldaan, laten we hem maar afsluiten kan hij mooi even € 410,75 voldoen. Dan is niet eens het enige, het hele E-mail verkeer klopt niet, eerst sturen het bedrag word afgeschreven wat dus niet is gedaan, en later we hebben nog wat te goed van je.
Eerst staat er.

Hallo Erhan,

Je hebt het openstaande bedrag van € 49,00 helaas nog niet naar mij overgemaakt. Daarom heb ik je abonnement helaas moeten blokkeren voor uitgaande gesprekken, het versturen van sms-berichten en het gebruik van mobiel internet.

Deblokkeren
Omdat ik het fijn vind wanneer je gewoon gebruik kunt blijven maken van je abonnement bij mij, wil ik je vragen om het openstaande bedrag binnen 15 dagen naar mij over te maken.

Deze mail heb ik 20-04-2020 gehad en 23-04-2020 betaald ruim binnen de 15 dagen. En na deze betaling hebben jullie direct de knoop doorgehakt, en mijn abonnement afgesloten.

—————————————————————————————–
Laatste factuur 24-04-2020

Hallo Erhan,
Je allerlaatste factuur staat voor je klaar op Ik Ben en je Ben app.

Dit is je factuur over de maand maart en bedraagt € 410,75. Deze factuur gaat over je Ben nummer 0639890136.
Jouw laatste factuur:
• Ik factureer altijd een maand later. Zo betaal je nooit kosten vooruit of teveel.
• Je laatste factuur is naar verhouding berekend. Dat wil zeggen dat ik alleen de kosten in rekening breng vanaf het begin van de maand maart tot en met de datum waarop je abonnement is beëindigd in maart.
Meer lezen over je factuur? Kijk dan hier voor meer uitleg
Incasso
Het bedrag wordt omstreeks 29 april 2020 van je rekening afgeschreven. Je hoeft het bedrag niet handmatig over te maken.

Als er een goede oplossing komt.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BEN

Reactie van de melder van de klacht Dr Demir

4 maanden geleden - Ben heeft de klacht niet in behandeling genomen. Zegt al genoeg.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over BEN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Dr Demir