Klacht: Fraude via nederlandse telefoonnummers Avast klantenservice

op 16 januari 2020 over AVAST in de categorie Bewaking & Beveiliging

Ik kreeg een popup melding over een product in mijn winkelmandje (Avast Security) waarvan ik een licensie tot 2021 heb. Pakket was net overgezet op nieuwe laptop. Omdat de popup dus niet actueel was, heb ik via Google een telefoonnummer van Avast Nederland gezocht. Bel dit nummer dus nooit: 020 3690083. Alleen Engels sprekende medewerker had al alarmbel moeten laten afgaan. Kortom: ik ben met open ogen in de truc getrapt: laptop laten overnemen op afstand en diverse betalingen gedaan (met valse berichten over terugstorting en andere bedragen op mijn betalingsoverzicht.)

Dat niemand anders hier intrapt.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over AVAST

Reactie van de melder van de klacht Ecp

2 dagen geleden - Deze klacht betreft dus níet het bedrijf Avast, maar mensen die zich voordoen als Avast Klantenservice Nederland! Inmiddels is er nog een site met precies dezelfde content en een ander telefoonnummer: 024-8901298. AVAST zou de klacht wel behoren te ontvangen. Het is HUN naam die wordt misbruikt.

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over AVAST nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ecp