Klacht: Apperatuur kapot door aansluit fout medewerker Liander

renzzz op 09 december 2021 over Liander in de categorie Energieleveranciers

Meterwisseling op 6 September 2021 t.b.v. 3 fasen aansluiting

Bij meterwisseling blijkt dat de rode fase is verbrand, hiervoor moet storingsdienst komen.
Deze kan gelijk komen, na een half uur zijn ze er en kan de meter vervangen worden.
De meter is aangesloten, nu kan de storingsdienst een las stukje monteren en een nieuwe zekeringhouder.
Bij inschakelen van de installatie is er een harde knal en lichtflits.
Het blijkt dat een fase is verwisseld met neutraal op de hoofdschakelaar van de zekeringkast door de monteur.
1 aardlek en 2 zekeringautomaten hebben hun werk gedaan en zijn uitgeschakeld door de kortsluiting.
Na goede aansluiting van de fase en neutraal wordt het systeem weer in werking gesteld.
Het lijkt dat alle elektronica in huis nog werkt.
Nadat monteur en storingsmonteurs zijn vertrokken blijkt dat de afzuigkap niet werkt.
Er is wel spanning tot aan de kap, maar de kap functioneert niet meer.

De monteur is na melding terug gekomen.

Liander kan de kap niet repareren, de service afdeling laat weten dat we het zelf moeten repareren en de rekening moeten indienen bij Liander.
Dit is gedaan. Aangezien de meterverzwaring diende voor de aansluiting van apparatuur in een nieuwe keuken op een andere plek hebben we de afzuigkap maar voor korte tijd nodig.
Om snel het probleem op te lossen met minimale kosten is er voor een showroom model gekozen dat 60 ipv 90 cm is.
Omdat de oude kap inderdaad redelijk oud was wil Liander nu maar 15% van de kosten van de nieuwe kap vergoeden. Ik heb dit aanbod al een keer afgewezen, maar krijg weer hetzelfde aanbod gemaild na een paar weken.

volledige vergoeding voor de tijdelijke kap met installatie kosten. De kap kan door Liander worden opgehaald midden december, dan is deze niet meer nodig.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Liander

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Liander nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door renzzz